fredag 1 juli 2011

Vi är snart i vinnarhålet....




Kalla det oflyt eller otur att vi inte får dom där viktiga målen som ger tre poäng. Det hade varit lätt att deppa ihop efter alla dessa uddamålsförluster men det ligger inte i IFK Bergas natur. Vissa åbropar "Gud" och vissa sänder trånade längtansfulla blickar mot fru Fortuna men själv är jag full av tillförsikt. Varför undrar ni, jo av den enkla motiveringen att Berga spelar bra och har inte för utom mot Oskarshamn varit sämre än något lag. Kanske var det startskottet som gick när Martin kvitterade i 90:e minuten mot Moheda. Startskottet mot det så kallade vinnarhålet och islossningen.
Lite belägg för detta fick jag i kväll när jag på "Skyttis" såg bilagan slå Kalmar Södra med 3-1. Juan Gomez hittade målet två gånger vilket gör mig ganska säker på att hans måltorka snart är över.Så ha förtröstan alla Berga fans, laget har kommit till trean för att stanna.
Sista inlägget från mig innan semestertider blir ett kort sådant. Nu får killarna lite välbehövlig vila för att ladda batterierna och dricka tändvätska sedan börjar klättringen i augusti igen.
Till sist vill jag delge er alla ett litet ryckte jag hörde på "Skyttis". Denna dam skall visst fylla jämna år i dag. Måste väl vara 30 eller?
Från BloggarBill ett jättestort GRATTIS och ha en kul kväll!

Inga kommentarer: