söndag 8 februari 2015

En vindsurfare, en kock och en sökare

Nyförvärven Tommy Petersson och Victor Byström tycker till om säsongen...
Passade på att förlägga kvällspromenaden nere på Gasten i veckan. Hör å häpna - det var vindstilla. Blåränderna lirade för ovanlighetens skull nästan helplan i en sisådär 20 min och tempomässigt såg det skarpt ut. Riktigt skarpt. Tränare Ola P stod vid sidlinjen och styrde taktiktstegen å löpvägarna med hög röst, medan kollega Jocke Lantz såg oväntat fräsch ut som toppforward (!)

Fick en kort pratstund med Tommy Petersson och Victor Byström, nyförvärven från Lindsdals IF.

Dina intryck av IFK Berga hittills, Tommy
- En härlig sammanhållning och en go klubbkänsla. Träningsmässigt är det riktigt bra fart och jag tror vi kommer att kunna prestera fotboll med ett högt bolltempo i år.

Dina tankar kring derbyt mot Lindsdal?
- Hoppas och tror på en grym inramning. Vi känns starka oavsett om det är derby mot Lindsdal eller seriematch mot något annan gäng.

Om du skulle beskriva Victor Byströms starka sidor, vad skulle du då säga?
- Byan är ju en extrem slitvarg som har förmågan att städa upp när lagkamraterna har varit ute på äventyr. En fantastisk lagspelare.

Kan du bjuda BergaBloggens läsare på någon oväntad talang som du har?
Haha...jag är faktiskt duktig på att vindsurfa, eller skriv förresten att jag är vass på skidåkning med monoski, det är inte många som vet vad det är. Det är bara att googla...


*****
Det var många som lyfte på fotbollsögonbrynen när Victor Byström skrev på för seriekonkurrenten, IFK Berga. Byström hade ett ruggigt bra fotbollsår 2014 med sedvanlig hög arbetskapacitet kryddat med grymma djupledslöpningar och flera viktiga mål.

Dina intryck av IFK Berga hittills, Victor
- Känns jättebra. Blir väl tändvätska för Liffen när jag säger att Berga känns lite proffsigare, men så är det. Vi är många på träningarna och tempot är högt.
 
Dina tankar kring derbyt mot Lindsdal?
- Oj, har svårt att fånga stämning och känslor redan nu, men det ska bli riktigt kul å vi möts ju faktiskt redan i nästa träningsmatch. 
 
Om du skull beskriva Tommys starka sidor, vad skulle du då säga?
- Tommy gör aldrig en dålig match. Han har en riktigt hög lägstanivå och ger alltid 100 %. 
 
Kan du bjuda BergaBloggens läsare på någon oväntad talang som du har?
- Jag är en jävel på att laga mat...är bra på de flesta maträtter faktiskt, haha...  
 
 
*****
 
Träningen avslutades med ett par riktiga mjölksyrelöpningar. Gustav "Gurra" Andersson såg pigg ut under spelet men åkte på en smäll på vaden och fick snabb behandling av Irma Rydasp när övriga i truppen bättrade på flåset. 

Dina intryck av IFK Berga hittills, Gustav
- Riktigt kul. Jag har en bra känsla och det är ett härligt gäng att hänga med. Fotbollsmässigt är det bra mycket högre tempo än vad jag varit van vid, men jag tycker jag hänger med bra.
  
Dina starka sidor?
- Ganska snabb med ett bra djupledsspel. Tycker även att jag är hygglig i avslutningslägena.
 
Någon spelare som imponerat lite extra på dig under årets träningar hittills?
- Hade ganska bra koll på många innan och visste att det var många spelare med hög kvalité. Måste dock säga att Philip Adamsson i målet har sett ruskigt bra ut. Han gör helt omöjliga räddningar emellanåt. 
 
Dina tankar kring derbyt mot Lindsdal? 
- Jävligt häftigt. Jag är ju van vid tuffa derbyn på östra Öland, hehe... det brukar vara heta känslor när SSG och Runsten Möckleby drabbar samman. Så jag är förberedd.  
 
Kan du bjuda BergaBloggens läsare på någon oväntad talang som du har?
- Näh tyvärr, jag letar fortfarande efter mina dolda talanger.
 
 
*****
Noterar är det har blivit ännu en blåvit underskrift denna vecka. Från Kalmar FF-leden ansluter Axel Roosling. BergaBloggen säger varmt välkommen, Axel !
 
 
*****
Lite gutt att träningsmatcherna nu drar igång på riktigt. Nästa helg väntar en riktig smällkaramell för oss supporters till Berga och Liffen. Då får vi en första föraning om hur tuppfäktningen mellan klubbarna i division två utvecklar sig. Ett prestigefyllt och taggat träningsderby väntar nere på Gasten på lördag kl 12.30. Det vill inte jag missa / BloggarBill  
 

Inga kommentarer: