tisdag 4 oktober 2011

Bokslut 2011

 
Bokslut. Nu snörar vi av oss skorna och laddar batterierna ett tag...
 
Lördagen den 16 april 2011 levererade jag och Bull varsitt fotbollstips över hur vi trodde att fotbollssäsongen 2011 i division tre sydöstra skulle sluta. Som väntat kniper jag denna tunga trofe´med självklar elegans och träffsäkerhet. Följande slutsatser kan göras.
 
Som seriesegrare tippade jag Oskarshamns AIK med Lyckeby på kvalplats. Helt rätt. (Bull satsade sina slantar på Lyckeby med OAIK på kvalplats). När det gäller länslagens inbördes placering hade jag återigen helt rätt, även om platssiffrorna inte riktigt stämde. Här hade Bull inte riktigt samma koll, men nästan. Totalt sett måste man ändå säga att vi var riktigt bra med på spåret, även om mina tips naturligtvis var klasserna bättre än broder Bull. Väntat naturligtvis, men alltid skönt att få det bekräftat svart på vitt. Som grädde på moset hade jag lassat in lite slantar till Nordic Bet, på Ola Petterssons pojkar som seriesegrare.    

Fortsättning följer 2012...

 
 
Nu börjar planeringen inför 2012. Spelarna har nu erfarenhet av trean, både individuellt och lagmässigt vet killarna vad som krävs för att vara med och nosa på den övre halvan. Samma erfarenhet finns i ledarstaben och organisationen runt ikring som nu hinner utvärdera vad som krävs för att ta nästa steg i utvecklingen. Ett är klart, behåll den goa Bergastämningen och insikten av att vi ska fortsätta på den inslagna vägen, med en proffsig pojk- och ungdomsverksamhet. Det kommer att löna sig, siade t o m Aftonbladets spel- och sportexpert Ulrik Sandebäck när han fick frågan i Barometerns gästpanel häromsistens. Berga är ett framtidslag konstaterade Sandebäck. Satsa på ledarbiten Berga. Jag säger det igen. Satsa på välutbildade och entusiasmerande ledare.
 
Sammantaget känns det ruskigt inspirerande inför nästa år. Får vi behålla stommen i truppen och krydda med ett par spelare med attityd och vinnarinstinkt blir vi heta. Tro mig. Fortsättning följer.
 

Nu varvar Bull å jag ner lite...

Ett stort jävla GRATTIS till Bergkvara som tog steget upp i trean och som förhoppningsvis landar i samma serie som blåränderna 2012. Starkt jobbat PK och Kjelle. 
 
Bull å jag tänker ta det lite lugnare med skrivandet nu ett tag. Bloggen uppdateras dock alltid onsdagar nu under hösten. Har du något du vill förmedla går det alltid bra att signa några rader i kommentatorsfältet...
 
 
 
Tack för ett jävligt kul, givande och onödigt spännande fotbollsår, blåränder / BloggarBill
 
 
 
 

Inga kommentarer: