onsdag 28 november 2012

Först ut, Robert Björklund


Robert Björklund var först ut med att signa för IFK Berga för säsongen 2013. Fick några ord med Robban nere på Gasten igår.

Välkommen till IFK Berga, Robert. Varför blev det blåvitt och Bergaviks IP?
- Stort tack. Måste säga att jag fick ett härligt intryck av föreningen, ledare och spelare redan från första början. Det kändes förbaskat roligt helt enkelt. Berga gjorde en riktig bra säsong i år och har ambitioner, det gillar jag.

Vad är dina starka sidor som fotbollspelare, vad hoppas du kunna bidra med 2013?
- Hrmmm...ja du, jag ser mig som en löpvillig spelare med hyggligt bra speluppfattning. Hoppas även att jag ska kunna bidra med ett å annat mål också.

Frågan är dock. Vad gillar Herr Björklund? Jag ställde några snabba och fick några snabba tillbaka:

  • Fisk eller Falukorv - Självklart fisk
  • Dansband eller Hiphop - Det får bli dansband
  • Sparkonto eller Aktie - Aktie
  • Hemmakväll eller Bio - Definitivt bio
  • Poker eller Hockeymatch - Poker klockrent
  • Överstegsfint eller Tunnel - Jag går för tunnel
  • Skoskav eller Lårkaka - Aj, aj, skoskav

                                                                  ----------------------
 
Simon "Släggan" Gustafsson har börjat röra på sig så smått
efter korsbandsskadan i våras. Fy faan så gott å se honom i Bergatröjan igen... 

Måste säga att jag blev mycket imponerad av intensiten och glöden vid gårdagens träning nere på Gasten. Blåränderna brann verkligen. En riktigt jävla tempofylld och intensiv 90 minutare där rörelse, passningstempo och vassa avslut skapade fotbollspoesi. Såväl individuella prestationer som kollektiva insatser stack ut. Tränarteamet njöt å jag hade kunnat plocka ut en drös spelare på topplistan, men som alltid ryms det endast några få stycken på topp tre:

  1. Robin Karlsson. Jag säger bara Robin Karlsson. Han lyser som en royal streetflush ute på Gasten. Fräck, företagsam och outstanding just nu.
  2. Lagkapten Tobias Jacobsson ser ruskigt taggad ut. Löpvillig som en hungrig prärievarg och en pådrivare med stort fighterhjärta. Igår även het målskytt.
  3. Tempostarka och snabbtänkta i rörelse och avslut. Marcus Mårtensson och Robert Björklund bjöd på spetskompetens. Pallplats.

En härlig träningskväll i november, helt enkelt / BloggarBill
 

Inga kommentarer: