onsdag 20 mars 2013

Pyttipanna, Kung Keno, Tommy Berg och en vit Volvo

Som vanligt denna försäsong följde jag blårändernas match bakom vindrutan på en vit Volvo...
 
 
Idag blir det lite pyttipanna. En fotbollsmix med blandad kryddning får utgöra dagens blogginlägg...

Först några rader kring blårändernas match mot Kåremo igår. Satt bakom vindrutan på Volvon vid Gasten och såg matchen på bekvämt avstånd och utan att frysa. Hade radion på å lyssnade på lite goa låtar samtidigt som spelet fortgick nere på plan. Anteckningsblocket å kulspetspennan låg brevid. Hade tänkt att plita ner några rader kring matchbild och utropstecken. Tappade dock lite fokus efter bara några minuter när målen ramlade in i en strid ström. Efter första halvlek summerade jag anteckningsblocket och då kändes det som att jag hade Kenoraden framför mig. Jag hade nämligen noterat i vilken minut som Berga gjorde mål. På pappret stod det:
1 - 3 - 14 - 16 - 20 - 23 - 25 - 39 - 44

Nåja. I halvlek nummer två behövde jag bara använda bläcket vid ett tillfälle. Matchen slutade således 10 - 0 till Berga och jag ger mig inte in på några analyser eller slutsatser men tränarstaben bytte ett sjutal spelare i paus. En redovisning av målskyttarna kan dock vara på sin plats: Marcus Mårtensson 3, Robin Karlsson 3, Calle Holm 2, JC 1 och Patrik 1.

                                                   -------------------------------------------------

Har nu gått med i Tommy Bergs Facebookgrupp "Nu jävlar ska vi ha en inomhushall för fotboll". Bra tänk där i Lokalbollens söndagskrönika, Tommy.

                                                   -------------------------------------------------

Idag är det vårdagjämning. HALLÅ, är det nåt som gått fel?

                                                   -------------------------------------------------

Måste säga att jag är riktigt bekymrad över vem som ska göra målen i KFF 2013.

                                                   -------------------------------------------------

Lite imponerad över Nybro IF:s träningsresultat hittills. Festim Pasho verkar vara en god lagbyggare.

                                                   -------------------------------------------------

Har varit nere å kollat in blårändernas träning vid några tillfällen de senaste två veckorna. Ibland har IFK Kalmars damer tränat samtidigt och jävlar i min försäsongsträning vad de har sprungit. Många 70 - 20 där vill jag lova. Lycka till i år IFK.

                                                   -------------------------------------------------

På lördag möter vi Lindsdal IF kl 15.00 på Gasten. En rejäl utmaning för blåränderna. De gulsvarta i norra stadsdelen har sett starka ut i år. Bra värvningar och intakt trupp ger hopp om toppplacering i årets tvåa. Finns många vinnarskallar i laget.

                                                   --------------------------------------------------

Den 20 april är det förhoppningsvis hemmapremiär på Bergaviks IP. Värnamo Södra står för motståndet. Innan dess vankas seriepremiär bort mot Älmeboda/Linneryd. Sugen till tusen är jag. I år tar BloggarBull å jag bilen till bortamatcherna, bara så ni vet.

                                                   ---------------------------------------------------

Nu börjar vi tagga upp blåränder. Nu börjar vi få tillbaka en hel del skadade spelare. Ser fram emot att få göra bekantskap med våra nyförvärv.

                                                   ---------------------------------------------------

Nästa blogginlägg hade jag tänkt mig en liten målvaktsspecial. Men den som lever å följer bloggen får se.

                                                    --------------------------------------------------

Snart höjer vi tempot på blogginläggen också. Håll koll / BloggarBill



Inga kommentarer: