söndag 19 april 2015

En påse gott och blandat fotbollsgodis !

En blandad fotbollsmix i dagens blogg...
Idag hade blåränderna match nere i Malmö mot seriefavoriten Rosengård. Trots jämt spel under 90 minuter pisk med 1 - 0. Fick tag i en besviken ordföring direkt efter slutsignal.

Bollen vill inte in, tyckte ordförande Mårtensson...
- Surt. Tycker definitivt att vi skulle fått med oss en poäng idag. Vi skapar trots allt en hel del chanser men bollen vill inte in. Känns naturligtvis inte bra, men det är bara att bita ihop och ställa in siktet på nästa match mot Asarum hemma, summerade Mårtensson dagens skåneäventyr.

*****
Efter två omgångar känns mitt spel på Karlskrona som seriesegrare till oddset 6 gånger fläsket som ett bra spel. Blekingarna toppar tabellen efter två omgångar med 6 poäng och målkvoten 7 - 0. Rosengård skuggar efter två uddamålsvinster. Känns redan nu som att jag kan ställa in champagnen på kylning...

*****
Som coach i IFK Bergas Guldfemma har jag nu spikat mitt alldeles egna blåvita team 2015. Jag har satsat på offensiva spelare och mitt tips på årets poängkung heter Victor Byström. En terrier i det defensiva jobbet med en ryggmärgsinstinkt, likt en utsvulten puma, att även fullfölja de offensiva löpningarna i motståndarnas straffområde. Het. Stekhet. 

*****
Jävlar i min fotbollsgen. Visst är det gott när lokalfotbollen drar igång på allvar. Var igår och såg ett riktigt bra derby med tillhörande fotbollskorv och mycket folk runt planen. Seriefavoriten Hossmo mötte Smedby i en förvånadsvärt tempostark match på Rinkabyvallen, med en matta som placerar Guldfågeln på plats två i riket. Fjolårets Bergaduo Niklas Rydasp och Albin Carlsson fanns på plan i Smedbys grönvita dress och båda kommer att bli viktiga pjäser på Tingbyskans i år. Matchen slutade 2 - 2 efter en rafflande avslutning där Hossmo drar in en straff i 91:a minuten. Smedbys mål av Albin Carlsson och en riktig stänkare av profilen Fredde P. Sett över två halvlekar ett rättvist resultat.

*****
0 poäng för lokallagen i trean. Det facit hade jag varken önskat eller trott. Hade definitivt räknat med en vinst för Mr Gomez och compani i Nybro.

*****  
Efterlängtad...

Smålands stolthet, Kalmar FF, mötte i fredags Stockholms stolthet och fick se sig besegrade med 1 - 0. Känns inte som att tränare Peter Swärdh har hittat rätt i de offensiva positionerna. Sanningen att säga så saknas det lite spetskompetens i anfallsriktningen. Men. Vi är många som längtar efter lillebror Elms återkomst så småningom. Mitt FF-tipps är en 8:e placering 2015 / BloggarBill

1 kommentar:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.