onsdag 9 januari 2013

En stor stark

 
Johan Augustsson, var namnet. En stor, stark forward, med rötterna i Jämjö som närmast kommer från Karlskrona AIF i division II. BergaBloggen bytte några ord med 25-årigen efter träningen i tisdags ute på Gastens konstgräs.

Välkommen till IFK Berga, Johan. Hur hamnade du i Kalmar?
Tackar, tackar. Började faktiskt plugga på Linnéuniversitetet i höstas. Läser till socionom å tjejen och jag har bosatt oss i Djurängen här i Kalmar, så Berga kändes helrätt.

Vilken är din fotbollsbakgrund och vad är du för spelartyp?
Min moderklubb är Jämjö i Blekinge, men jag har representerat Karlskrona AIF de senaste tre åren. Som spelare har jag lirat både mittback och "targetforward". Gillar hårda tag och gillar att göra mål, haha...

Har du hunnit bilda dig någon uppfattning om IFK Bergas spelartrupp 2013 än?
Jag var ju med en del träningar i höstas och måste säga att jag blivit imponerad av den individuella skickligheten i truppen. Det finns många duktiga spelare och föreningen har ju dessutom plussat på med flera starka nyförvärv.

Dina egna tankar inför kommande säsong?
Jag vill naturligtvis spela så mycket som möjligt. Man vill ju visa vad man kan och jag hoppas och tror att vi har en trupp för att fightas i toppen av trean. Känner dessutom till flera av lagen i serien och det ska bli riktigt kul att få möta min gamla moderklubb, Jämjö, som ligger i samma serie kommande säsong.

Då kör vi hårt, Johan.
Jajemen.


7 snabba till Johan Augustsson
  • Fiskpinnar eller Blodpudding - Fiskpinnar
  • Hockey eller Handboll - Det blir handboll. Har lirat själv och gillar att titta på handboll.
  • Solsemester eller Skidsemester - Den var tight men jag väljer skidorna.
  • På spåret eller Robinsson - Helt klart På spåret
  • Slips eller Fluga - Känner mig bekvämare i slips
  • Schack eller Monopol - Gillar schack
  • Spinning eller lyfta skrot - Att lyfta skrot passar mig bättre
--------------------------------------

10 tankar om Nybro Open 2013 / Ingemar Crantz Cup lördagen den 5 januari
  1. Faktiskt ganska trevligt med rinkfotboll. Nybro Open är en klassiker.
  2. För 80 riksdaler bör man åtminstone få en enkelt A4-blad med matcher och tider.
  3. Publikt festligt med ett Lokalt-All-Star-Team.
  4. Förbannat goda hamburgare.
  5. Odugligt med två gruppspel både för publik och spelare. Räcker med att ettan och tvåan går vidare. Då kan den totala tiden minskas och vi får hyggligt fräscha spelare i finalpasset.
  6. Genomgående bra domarinsatser.
  7. I semifinaler och final vore det förbaskat spännande att plocka ut en spelare varje minut om det är oavgjort istället för straffsparkar direkt.
  8. Kul att få del av damernas finalpass under lördagen som åskådare, sannolikt surare att åka dit å få pisk i en semifinal (dvs åka 20 mil för att lira en match i 20 min som Oskarshamn gjorde)
  9. Man önskar alltid lite mer "glamour" runtikring och i samband med finalpassen. Tänk till, out of the box...
  10. Grattis Madesjö och Nybro till finalvinsterna.
--------------------------------------
Nu laddar vi för Lokalbollen och Winners Cup på lördag i Kalmar sporthall. Ett förbannat fräckt initiativ med härlig "nybyggaranda" som värmer fotbollssjälen / BloggarBill

Inga kommentarer: