onsdag 23 januari 2013

"You'll never walk alone"



 
En ny mittback har landat nere på Bergaviks IP. Johannes Lagesson med Kalmar Södra som moderklubb, tipselit med Kalmar FF och nu senast två säsonger i Oskashamns AIK. Meriterad och erfaren trots ännu inte fyllda 22 år.
 
Välkommen "Lage". Ny i IFK Berga, hur känns det?
- Kände visserligen några spelare sen förut, men har känt mig grymt välkommen i gänget. Tycker att jag på kort tid bekantat mig med flertalet spelare och ledare och upplever att det är en fantastisk sammanhållning och laganda i föreningen. Jag är imponerad.
 
 
Olustigt nog så åkte du ju på en näthinneavlossning i ögat förra veckan. Hur känns det nu och hur tacklar man ett sånt besked?
- Känns naturligtvis jobbigt även om jag försöker tänka positivt och är vid gott mod. Jag gick igenom en operation i Linköping som innebar att man fäste näthinnan i ögat genom att bränna fast ca 100 punkter med laser. Har även ett "gastryck" i ögat och ett par specialglasögon med speglar, för jag får inte hålla blicken uppåt utan ska ha huvudet neråt.
 
Om knappt tre veckor kan man göra en bättre prognos över vad som händer med ögat. Men jag hoppas verkligen att jag kan komma igång ordentligt om ett par månader och jag är redan riktigt sugen på årets säsong. Naturligtvis inte optimalt att missa vinterträningen, men just nu är det viktigaste att få positiva besked om ögat.
 

Det går ju inte klaga på inledningen av dina framträdanden i din nya förening. Du har blivit utsedd till turneringens bäste spelare i både Annandagscupen och Winners cup inomhus. Lägg därtill att du överlägset leder Lokalbollens enkät om bästa nyförvärv i regionen. Vad säger du?
- Känns naturligtvis jätteroligt. Men fotboll är ett lagspel och vi placerade oss ju som lag bra i samtliga cuper, vilket säkert påverkat bilden och mina utmärkelser.
 

Vad är du för typ av spelare? Vad kan alla blåvita supporters förvänta sig av dig under 2013?
Skulle vilja beskriva mig själv som en stor och stark mittback med en hygglig vänsterfot. Siktar på att spela så många matcher som möjligt i elvan och hoppas kunna bidra med ett "hotande"" passningsspel och förhoppningsvis även knoppa in några bollar framåt. Samtidigt vill jag bidra till att minimera antalet insläppta mål, en bra målsättning tycker jag, ha, ha...
 

Vad tror du om IFK Berga säsongen 2013?
Tycker vi har en stark trupp och föreningen har ju ambitioner om avancemang, så visst hoppas jag på en topplacering.

 
Stort tack för pratstunden "Lage". Jag hoppas vi ses nere på Gasten så småningom...
Tack själv, det hoppas jag med.
 
 
Lagessons 7 favoriter
Favoritresemål = Karibien vore häftigt
Favoritgodis = Mmmm Marabou mjölkchoklad
Favorithelg = Midsommar ger bra vibrationer
Favoritplats i Kalmar = Skyttis och nu framöver Bergaviks IP
Favoritfotbollslag och spelare = Självklart Liverpool och Steven Gerrard. Vilken legend.
Favorituttryck = "You'll never walk alone", vilket är Liverpools budskap och det har jag tatuerat på ena armen
Favoritmat = En klassisk oxfilé är aldrig fel

                                                              -------------------------------

Vi syns nere på Gasten blåränder. Kör hårt / BloggarBill

Inga kommentarer: