söndag 7 september 2014

Kryss för Liffen å Berga

Liffen och Nosaby kryssade i helgens match...
Igår tog jag den vita Volvon till Fjölebro för match mellan Liffen och Nosaby i fotbollstvåan. En finfin sensommardag där Herr Celsius bjöd på 24 plusgrader och en behaglig eftermiddagsbris. Efter 90 minuter stod det 2 - 2 på anslagstavlan, ett resultat som på det stora hela var ganska rättvist. Liffen det något fysiskare laget, men Nosaby överraskade med rappa omställningar i första och kändes faktiskt lite hetare delar av andra halvlek.
 
Viktor Fredriksson blev tvåmålsskytt och försökte verkligen att bidra till mitt oddsetlir, men förgäves...
Tyvärr hade jag lirat vinst med minst två mål på hemmalaget till oddset 2,55. Viktor Fredriksson gjorde sitt bästa för att fylla på i min plånbok och blev tvåmålskytt för Liffen. Tyvärr var det inga andra gulsvarta målare denna dag (Fredde P rullade bl a en straff utanför) så mina pengar försvann rakt in i Nordic Bets kassakista. Nosabys bägge mål var för övrigt riktigt snygga och jag tycker nog att de har vuxit en klass under hösten. Varning utfärdas, hoppet om en ny "diviontvåsäsong 2015" har definitivt inte lämnat Kristianstadslaget ännu.
Pausunderhållning ute på Fjölebro...den bolltrollande jycken
 
***** 
Rapporterna nere från Asarum gjorde gällande att blåränderna knep en rättvis poäng efter en mållös tillställning. Spelmässigt inte så mycket att orda om, då fokus låg på kampmoment på ett svårspelat underlag.

Utan att ha sett matchen tycker jag det är starkt av killarna att plocka poäng och ånyo stänga igen bakåt. Detta trots att träningstruppen i veckan har varit tunn och det känns som om det börjar bli lite slitna kroppar här och där. Hoppas verkligen att truppen orkar tanka tränings- och matchbränsle även för de avslutande omgångarna. Laget med Philip Adamsson i målburen är onekligen svårflörtade bakåt och har minst insläppta mål i hela serien efter 21 omgångar. Berga kan dessutom skryta med att inte ha släppt in någon boll i hela 8 matcher. Imponerande som nykomlingar och ett gott tecken på att det defensiva jobbet - över hela banan - följer tränarduons recept på samarbete och understöd.
 
*****
Seriefinalen nere i Malmö slutade med en rejäl käftsmäll för serieledande Rosengård. Höllviken dunkade på bortaplan dit Rosengård med hela 4 - 0 och övertog serieledningen. Det känns som att grabbarna från Zlatanland börjar darra på manchetten. För mindre än en månad sedan trodde jag att seriesegern var ohotad.

*****
Nu återstår 15 poäng att kriga om och det vet i katten om inte Höllviken håller undan och kniper platsen till ettan. Svåraste matchen tror jag blir Liffen ute på det plastiga konstgräset på Fjölebro.
 
Limhamn lär få lämna serien och kvalplatsen står mellan Ljungby och Nosaby. Å som jag sa tidigare, räkna inte bort Nosabypojkarna ännu, de har en bra hösttrend.
 
*****
Imorgon en blixteviktig EM-kvalmatch mot Österrike. Hoppas verkligen att Zlatan vaknat på rätt sida annars blir det ett tufft uppvaknande för di blågule / BloggarBill
 

Inga kommentarer: