söndag 22 januari 2012

Bakom kulisserna


Så var den då här, för många efterlängtad men för oss fotbollsvänner så oönskad. Jag pratar givetvis om det där vita som sakta dalar ner och förändrar den ljuva gröna färgen till en vit sörja. Tänk att den stod bakom hörnet och lurade ända till den 22 januari, måtte den gå runt knuten igen.


Veckan har varit ömsom vin som vatten. Började bra med ett nyförvärv som retade gallan på alla LIF:are som såg sig vara givna. Lika fort som han kom försvann han. Besynnerlig inställning som bara visar på att trots meriter så är det dock allt klubbkänsla och moral som är det viktigaste.

Just detta är IFK Bergas kännetecken och det är det som skapar framgång, utan hjärta når vi inga framgångar vilken historia vi än har bakom oss. Smolket i bägaren är väl allt arbete Ordförande och Tobias lagt ner för att få herr Theander till en Bergaspelare. Dock en fjäder i hatten för hela föreningen, vi har ett varumärke som står sig väl i konkurrans med andra.

Trots alla skador och rehab träningar så ser truppen spännande ut. Glädjande är också att u-spelarna visar att dom vill vara med och leka. Så trots en stor trupp så lever hotet under ifrån vilket ger näring åt utvecklingen.


Just bredden och spetsen i 2012:s trupp skapar förväntningar bland folk i och utanför föreningen. En framskjuten placering känns realistisk utan att för den delen vara optimistisk i överkant Jag tror att lagen vi i år möter är mer spelande lag vilket gör att spelare som Patrik, Tobias och Tjappe kommer få mer utrymme. Just Tjappe tror jag mycket på i år, en rosenknopp som nog kommer stå i full blom när det beger sig.

Stämningen i truppen kommer vara en avgörande faktor på sluttampen och där står vi starkt. Trots hyss och gliringar är sammanhållningen stor, allt enligt Bergamenyn.

För mig är det dock de små detaljerna som gör tjusningen med fotbollen. Några höjdpunkter som jag förväntar mig i år:





”Släggan” gör inte mest mål av försvararna i år igen och jag vinner 400:-.

Patrik lyckas med överstegsfinten fler gånger än 2011, alltså minst tre.

Lindberg kommer ut i pösiga byxor.

Robin glömmer borsta håret innan han går ut till match.

Jalal erkänner att det var ett skott och inte en passning.

Att Ordförande sitter ner en hel match.


Det är de små detaljerna som gör det. Så pass upp killar i år kommer jag leta reda på era olater och bevingade uttryck.

Ha en skön kväll.

BloggarBull

3 kommentarer:

Anonym sa...

För att Robin ska glömma borsta håret krävs det att han drabbas av plötsligt och kraftigt håravfall...
:)

Anonym sa...

Vill gå emot dig helt och säga att stora delar av truppen förväntar sig en serie med betydligt mindre spel än fjolårets. Utan lag med fysik, långa bollar, tunga fasta situationer . Få se vem som får rätt. / Nyförvärv Berg!

Anonym sa...

Förvisso Berg men det du beskriver är precis så som matcherna var 2011. Mitt siande beror på att jag har ett par bekanta i Norrköping och Linköping som beskrivit lagen sett ur förra årets perspektiv. Det kan ju i och för sig ändrats men jag vidhåller att årets serie ser förutom de långa resorna bättre ut.
BloggarBull