onsdag 7 mars 2012

Joachim Lantz klar !!!


Joachim Lantz lirar i blåvitt 2012...
Gott. Det känns onekligen lite extra gott att snickra ihop kvällens bloggtext. Joachim Lantz har bestämt sig, plitat sin sirliga signatur på det blåvita övergångspappret och IFK Berga har gjort en kanonvärvning 2012. Starkt jobbat värvaransvariga. Det känns som om det kommer att bli ett lyckat äktenskap nere på Bergavikens IP. Hoppas att Fotbollsfrun håller med.
 
BergaBloggen passade på att reda ut begreppen med Lantzen efter kvällens 90 minutare på Gasten. Här hittar du de frågor du inte får läsa i papperstidningen...
 
Hej Jocke, hur känns det efter dagens pass?
Jo tack, jag känner mig både trött å nöjd... är naturligtvis en bra bit ifrån formen ännu, men det var en bra genomkörare ikväll. IFK Berga måste dock vara en av få föreningar där man hoppar över drickapausen... en annan behöver ju en slurk vatten emellanåt...
 
Vad vet du om IFK Berga egentligen? Kan du något spelarnamn redan nu?
Många nya namn förstås, men Robert Conde kände jag till tidigare och faktum är att jag lirat med B-lagsledaren och målvaktstränaren Pär Gustafsson. Vi spelade faktisk i samma gäng i junioråldern i Kalmar FF. En riktigt duktig målvakt. Har för mig att han även var med i seniorsammanhang nåt år.
 
 
Hur ser du på din roll nere på Bergavikens IP? 
Hoppas jag kan bidra med erfarenhet och rutin till Bergas unga hungriga killar. Jag har ju varit med en hel del i olika sammanhang och vet att det kommer både motgångar och medgångar under en fotbollssäsong, men det är bara att köra på.

Varför blev det  IFK Berga?
När jag till slut bestämde mig för att fortsätta spela så kändes IFK Berga helt rätt. Jag är uppväxt i Berga och på Björkenäs och bor på cykelavstånd till Bergavikens IP. Dessutom måste jag säga att ordförande Michael Mårtensson är en ihärdig man, som inte ger sig så lätt...

Vilka föreningar har du representerat? Har du lirat i blåvitt ställ tidigare?
Jag har representerat Kalmar FF, IFK Västerås, Kalmar FF, Mjällby och så IFK Berga nu då. Faktum är att Västerås även spelade i blåvitt, så helt obekant med färgerna är jag inte.
 
Har du haft något smeknamn under din fotbollskarriär?
Kalmar FF-fansen har ju ibland kallat mig för Jesus, ha-ha... Annars har det väl mest varit smeknamn som är förknippade med mitt förnamn typ Jocke och Kimmen.

Fritidsintressen
Familj dvs sambo, tre barn, hus och trädgård tar naturligvis merparten av fritiden. Är faktiskt riktigt hygglig i trädgården om jag får säga det själv. Odlar lite grönsaker till husbehov.

Fotbollsfrun är ju liksom BloggarBill och BloggarBull i bloggarbranschen. Vad är hennes styrka som bloggerska?
Hon är inte ett dugg rädd att göra bort sig. Hon vågar "blotta sig" och har en humoristisk ton när hon beskriver olika händelser från vardagen. Det är ofta riktig bra och komiska texter.

Har du sysslat med någon annan idrott än fotboll?
Under uppväxten tror jag att jag prövade på allt som hade med boll att göra. Det var tennis, handboll, pingis och volleyboll. Men jag valde fotbollen som nummer ett när jag var i 15-års åldern.
 
Någon okänd talang?
Inte som jag känner till.

Om du fick välja att medverka eller vara programledare i ett TV-program. Viket program skulle du välja?
Malin och jag medverkade i Time-Out i höstas. Det var riktigt kul. Så det får bli Time-Out, då.

Om du skulle symbolisera din personlighet som ett djur. Vilket djur skulle du i så fall välja och varför?
Pust, svår fråga. Jag drar till men en brunbjörn. Dom är stora och trygga.

Bästa och värsta fotbollsminne?
SM-guldet med Kalmar FF 2008 är naturligtvis ett fantastiskt fotbollsminne. När jag lobbade över Wastå i bortamatchen mot Landskrona så var det inte lika kul. Men det var ett grymt snyggt självmål.
 
 
Vilken är den bästa spelaren i Kalmar FF som du spelat tillsammans med?
Oj. Oj. Oj. Har spelat med många jätteduktiga killar under åren. Dennis, Linkan, Burvall, Bagarn, bröderna Elm för att bara nämna några, men om jag måste plocka fram en enskild spelare så blir det nog Ari. Han var ruskigt bra det sista året och var nästan omöjlig att erövra bollen ifrån.
Vilken är den bästa spelaren du mött?
Har mött många duktiga spelare naturligtvis, men har alltid haft svårt med Tobias Hysén. En lurig jäkel.
 
Vilken placering tippar du att Kalmar FF landar på i årets allsvenska?
Har fått frågan tidigare och sagt att jag tror att KFF hamnar mellan plats 4 - 6.
 
Om du fick värva över någon från dagens FF-trupp till Berga - vem skulle göra mest nytta tror du och varför?
Hrmmmm....  tror nog att Abiola Dauda skulle kunna springa ifrån de flesta försvaren i division tre. Tippar att han skulle få en riktig nytändning i Berga och leverera minst 30 mål.

Avslutningsvis Jocke, hur lång tid behöver du för att komma i form?
Hoppas att jag ska vara hyggligt igång om 3 - 4 veckor och i bra form om ca 6 veckor.


Stort tack för att du tog dig tid Jocke, lycka till då å kör igång med hårdträningen / BloggarBill

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jädrigt kul detta som har hänt Berga med Jocke.Nu blickar vi frammåt/Vilja Våg Vinn

Anonym sa...

Kul, vilja våga vinn...
Alla ni som "inte fick vara med i detta" sköt om er! Forsätt "försök vara bäst, ni e´det!" LEVE GAMLA BERGA! En som var med redan på 70-talat!