söndag 24 maj 2015

Livefotboll - Smedby, IFK Kalmar och Kalmar FF !

Fantastiskt vilken dag. Men UV-strålarna tar på krafterna...
Ikväll blir det en kortkort blogginlägg. Moder sol har tagit ut sin rätt och jag är rätt slak i kupan...

******
I helgen har jag verkligen fått min veckodos av livefotboll. Inledde helgen redan i fredags med mötet Smedby - Nickebo i derbytäta division fyra sydöstra. En match där grönvita hemmalaget hade full koll på matchbilden och vann komfortabelt med 3 - 0 efter riktigt trevligt spel emellanåt. Är du sugen på lite Vilda-Western-dueller med klacksparkar och dribbelraider så ta dig ner till Tingbyskans. Väl värt ett besök med ett gäng tidigare blåränder i laguppställningen. Bra lokalfotboll helt enkelt.

*****
I lördags blev det ett besök nere på Gröndal. Faktiskt en riktigt trevlig tillställning där hemmalaget fixade 1 - 1 med mersmak mot Jitex. IFK Kalmar är bra organiserade och villiga att ta löpningarna. Det kommer att ge många värdefulla poäng i årets serie.

Följde samtidigt IFK Bergas match mot Presba Birlik i telefon. Pisk med 2 - 0 mot serieledarna är väl i och för sig inte hela världen, men det är jämt skägg i tabellen så det gäller verkligen att knipa poäng i rätt matcher. Hemmamötet mot Österlen på lördag är en sådan. Raka ryggar, blåränder.     

*****
Ikväll lyckades stadens röda bröder vända till en seger med 2 - 1 mot mästarna Malmö FF. 90 minuter på solsidan och en hygglig publiksiffra bidrog till en behaglig känsla när man trampade hem. Trots vinst idag, jävlar i min rödvita själ vad jag väntar på Rasmus Elms återkomst / BloggarBill

Inga kommentarer: