måndag 12 maj 2014

Derbydax


Avspark kl 19.00 på fredag...
På fredag kl 19.00 är det Super-Derby ute på Guldfågeln Arena. Lindsdals IF möter IFK Berga i en historisk första division-två-match lagen emellan. BergaBloggen tuggar igång snacket redan idag måndag och ger sedan järnet både tisdag, onsdag och torsdag. Nu åker vi.

Super-Derby kanske låter lite överkurs när det är två lag som nu befinner sig i bottenträsket av tabellen. Icke sa Nicke. På fredag är det prestige och rivalitet. På fredag är det livsviktiga poäng att kriga om. På fredag är det lokalfotboll när den är som bäst. Tror inte en jävel vill vika ner sig en sådan kväll.

Det kommer att bli ett jäkla drag på läktaren mellan de olika supportersektionerna. Tippar att ena läktaren kommer att färgas blåvit, medan den andra kommer att spira i gult och svart. Gör ditt val och dyk upp på Guldfågeln på fredag. Frågan är hur mycket folk det kommer till derbyt. Ge oss ditt tips här till höger.

Ställde tre enkla frågor till två profiler i vardera laget:
  • Resultat i derbyt?
  • Antal åskådare?
  • Spelare från motståndarlaget som du skulle vilja ha i ditt lag?

Fick ett kort snack med Matihas Jung och Robin Karlsson i Berga efter dagens träning.
- Tippar på en målrik match, 3 - 2 till Berga, sa Jungen. Dessutom tror jag att det blir på pricken 3 100 åskådare. Fick jag välja en Liffenspelare så skulle jag kontraktera Calle Sahlén.

- Vinst till oss med 2 - 1, konstaterade Robin. Tror också att det kommer över 3 000 personer så jag drar till med 3 253. Skulle gärna se en spelartyp som Mergim Pllana som kan utmana å "slå sin gubbe".


Fick även tag på skytteligaledaren i serien, Johan Wittberg och Viktor Fredriksson från Lindsdals IF. Killarna fick samma frågor och svaren blev:
- Tror på en klar seger för oss, sa Wittberg, 4 - 1. Publikmässigt så tippar jag på 3 460. Tycker vi saknar en stor targetspelare så jag skulle signa Marcus Rydasp.

- Mitt tips är 2 - 1 till Liffen, sa Ville. Hugger till med en publiksiffra på 3 641. Tror det kommer bli bra tryck på fredag. Håller med Witte, mellanbroder Rydasp får även min röst.

*****

BergaBloggen avslutar dagens rader med personliga odds över vilka sex spelare som ger lägst odds på första gula kortet:
  • Calle Sahlén 2,90
  • Robin Karlsson 3,15
  • Victor Byström 3,60
  • Tobias Jacobsson 4,10
  • Simon "Släggan" Gustafsson 5,20
  • Mergim Pllana 7,65
*****

Alla till Guldfågeln på fredag. Hörs i morrn / BloggarBill


Inga kommentarer: