tisdag 13 maj 2014

På fredag stänger vi butiken

Här var det stopp. Roskvist, Tjappe, Lagesson, Sjöstedt och Släggan ser fram emot derbykampen...

Var nere å kollade in blårändernas träning ikväll. Den kändes taggat. Trots tabelläge var det stolta krigare nere på Bergavikens IP. Tränartrojkan Ola P, Lantzen och Sarre fokuserade på adrenalinstinna övningar som lockade fram tävlingsdjävul och puls. Uppladdningen inför fredagens Super-Derby mot Lindsdal ute på Guldfågeln Arena har inletts. Det var som någon sa:
- På fredag stänger vi butiken

*****



Barometerns lokalbollsentusiast David Winberg hängde nere på stängslet vid Bergaviks IP för att nosa nyheter. Jag ställde fem snabba frågor till Winberg och fick fem snabba svar i retur:

Kommer du att landa med matchbollen i fallskärm på Guldfågeln?
- Aldrig livet. Jag ger mig knappt upp på en stege ens.

Vad tror du på för derbyresultat?
- Liffen tar hem det. 2 - 1 till de gulsvarta.

Hur mycket publik tror du kommer?
- Hrmmm, sisådär en 1 750 pers är mitt tips.

Vem blir matchens lirare?
Johan Wittberg är het. Verkar vara den enda med målstim just nu.

Vilka hoppas du träffa på VIP-käket före match?
Kul om lindsdalaren Bosse "Bolldoktor" Johansson dyker upp. Sen hoppas jag på Bergas "gamle" målvakt Tommy Berg och kommunalrådet Johan Persson. Tror det kan bli en trevlig pratstund.

*****
På tal om Wittberg. Läser du det här Witte så får du tillgång till BergaBloggens sida imorgon onsdag. Varför inte ett foto och lite text på ett gäng gulsvarta kämpar som ger sin syn på derbykampen och visar upp hur sexpacken ser ut i norra förorten. Antar du utmaningen? Du vet var du kan nå mig.

*****

Noterade nedan specialdesignade soptunna vid besöket senast ute på Guldfågeln.



Min slutsats är att Berga vann träningsmatchen mot Lindsdal tidigare i år och vi kommer ÅTERVINNA / BloggarBill


Inga kommentarer: