torsdag 14 juni 2012

Teddybjörnen Fredriksson & Vadslagning


JC, Kim och Släggan har alla parkerat på rehabaltanen... och väntar på torsdagsfikat...
 
Viktiga matcher nu, både imorgon fredag då blågult möter England i EM och på lördag då blåränderna möter Östria Lambohov i toppen av den nordöstra trean på bortagräs. Vi är kritiska till att bergaboysen ibland inte får ut sin kapacitet i fotbollsschacket på den gröna mattan, men blekare nosar är di blågule hade senast mot Ukraina får man leta efter. T o m teddybjörnen Fredriksson verkar bustuff om man jämför med den tama inledning som Hamréns pojkar presterade i inledningsmatchen.


Teddybjörnen Fredriksson känns hittills
 betydligt tuffare än Hamrens gossar...
Nu gäller det att släppa på handbromsen, lämna tveksamheten kvar i omklädningsrummet och pumpa in lite nytt syre i stukade självförtroenden. England är definitivt ingen omöjlighet. Det brukar bli tuffa, tighta matcher mot örikets gossar. Mitt tips är att det blir två skiftningar i Hamréns startelva. Toivonen ut och Anders Svensson in, samt Markus Rosenberg ut och Elmander in. Tyvärr räcker det inte för seger utan matchen slutar 1 - 1 efter mål av Sebastian Larsson.
 
                                                       
 
 
 
                                                         -------------------------------------

Var nere och kollade in kvällens träning med blåränderna och på "rehabaltanen" hittade jag JC, Kim och Släggan, alla långtidsskadade. Förutom denna trojka är ju även Tobbe J uppsatt i kolumnen långtidsskadade. Måste säga att jag är imponerad av den poängskörd som bergaboysen hittills skrapat ihop med tanke på den spetskompetens som saknas på träningar och matcher. Ställde tre frågor till gänget på "rehabaltanen".

Hur ser det ut killar, var befinner ni er i rehabkedjan?

JC
- Det går framåt... med betoning på går. Kör styrka och bassängträning och hoppas få börja jogga om nån vecka. Har en ambition att kunna träna med truppen i slutet av hösten.

Kim
- Jag kör ganska hårt nu. Kör egen löpning och intervallträning. Om alla pusselbitar faller på plats hoppas jag kunna börja träna med truppen efter sommaruppehållet

Släggan
- Jag tar bort stygnen på måndag efter korsbandsoperationen. Kör igång med bassängträningen på tisdag och siktar på att vara klar till första träningsmatchen 2013.


Vad säger ni om vårsäsongen hittills? Sammafatta i max tre meningar.

JC
Är faktiskt inte överraskad av resultaten hittills. Vi har en riktigt intressant trupp och jag tror definitivt  på en intressant höst också...

Kim
En stark säsong hittills. Vi är med i racet...

Släggan
Faan, vad ska jag säga nu då? Hur många poäng tog vi sammanlagt 2011? Vi har väl snart tagit lika många poäng bara under vårsäsongen... eller?


Vad säger ni killar, vågar ni slå vad om varsin guldtia över resultaten i de två avslutande våromgångarna? Berga avslutar med två riktigt dyngsvåra bortamatcher, tro mig...Östria Lambohov och Söderköping... Tyvärr killar, jag sätter min guldtia på att vi max tar en av sex möjliga poäng!

JC
- Sätter definitivt emot. Vi kniper minst fyra poäng.

Kim
- Faan vi ju obesegrade hittills. Jag tippar sex poäng av sex möjliga. 

Släggan
- Håller med JC. Svåra bortamatcher visst, men fyra pinnar kniper vi.


Den som lever får se vem som plockar hem guldtiorna. Hoppas jag har fel, men det är sällan jag har det.... / BloggarBill


1 kommentar:

Anonym sa...

"Släggan" vi tog 28 poäng 2011!

"Bull"