torsdag 19 september 2013

UPP TILL BEVIS.

På lördag är det seriefinal på Bergavik, kampen mot div. 2 fortsätter. Sett till träningarna i veckan är killarna laddade inför uppgiften och står sig väl rustade. Nu är det bara frågan om ni övriga är det?





Det är nu dags för upp till bevis, publiken och alla Bergaiter måste nu visa sig. Asarum från Blekinge flaggar upp att emot 100 tillresta supportrar kan komma finnas runt arenan. Det måste vi slå minst tre gånger om, publikrekordet på 567 personer måste pulverseras och vara ett minne blott på lördag klockan 14.00. Brinner man för Berga så finns det ingen ursäkt för att inte komma, ja möjligtvis sin egna begravning. Så alla ni runt ikring Bergavik eller ni som bor på söder eller väster ställ upp och stötta killarna.

Här smids det planer, vinnande koncept!






Under hela veckans träningar har har det spekulerats och analyserats om vilken taktik som kommer användas i matchen. 442,433, 4141, 451 ja inte en sifferkombination har lämnats därhän. Jag tror mig vara ganska så säker på vad det blir och många kommer nog höja på ögonbrynen men för att inte hjälpa Blekingarna på traven håller jag det för mig själv. Klart är dock att Mats och Håkan har full pejling på motståndet så det skall bli taktiskt intressant och se vad dessa herrar kommit fram till.





Asarum har gått som tåget hela året förutom en rejäl urspårning i dubbelmötet mot Nybro. Trots att man nu är uppe på spåret igen så tror jag att en förlust mot Berga nu kommer innebära ännu ett poängtapp nästkommande omgång då man möter Myresjö. Lika läge när det återstår en match skulle smaka mumma likt en välredigerad thriller.

Det är med spänning jag ser fram emot lördagens batalj, inte den minsta bävan. Dagens träning styrker mig när jag såg alla kvicka fötter och intensiteten i spelmomentet. Ganska lugn träning men den gav många positiva glimtar intryck.

Tips, jag tror att det blir en tuff match men att IFK Berga tar ett par måls ledning i första som sedan gästerna äter in lite grann på i andra. Vad sägs om 3-2 (2-0 i halvtid), obotlig optimist säger ni men sett till året så är vi minst lika bra som gästerna. Vågar killarna spela ut och tro på sig själva slår vi många lag i högre serier så visst kan vi vinna på lördag. Tallangen och spelkunnandet finns, släpp loss det nu!


Vi syns på lördag!

Inga kommentarer: