torsdag 29 september 2011

Noll koll på dagarna!










Jag vet inte vad som händer, ibland är det extra långt mellan hjärna och hand. Detta inlägget skulle ju publicerats igår, ja ja Bill åldern tar ut sin rätt. Lovar dock på heder och samvete att söndag som är min nästa dag då kommer jag i tid oavsett vad som händer på lördagskvällen.





På lördag ja, sista matchen för A-laget. En match som avslutar är 2011 med införlevandet av de mål vi satte i våras. Första steget är nu taget genom att kontraktet säkerställdes men redan innan vi lägger den till handlingarna startar nästa etapp och mål. Hur högt vågar vi spänna bågen inför 2012, ja allt beror ju på vad som händer i höst.



Det är nu under hösten vi lägger grunden till nästa års framgångar. Utvecklingen av truppen samt tillskott till densamma såväl under ifrån som spetsrekrytering är ett nåste för att höja nivån till att bli ett etablerat lag i division tre. Vi måste skapa bättre förutsättningar till bättre träningsmöjligheter och då menar jag inte underlaget eller materielt utan att fler skall kunna bedriva träning samtidigt.



Ibland har det varit lite si och så med den varan på grund av arbete, resor och andra sociala hinder. Ett svårt spörsmål att lösa eftersom det hela tiden har en koppling till ekonomi. Pengar är en bristvara inom idrotten och en väntad kojukturnedgång lär ju inte ge extra klirr i kassan för våra sponsorer. Hur det än är så vill jag påstå att den kraftansträngning killarna gjort nu i höst grundar sig mycket på den kraft som lades ned under all vinterträning. Dessa träningar gav en fysisk styrka som räckte längt in i september men också en psykisk och mental styrka.



En tuff tid för styrelsen i IFK Berga väntar, där jag vet att all hjälp tas emot med tacksamhet.. IFK Berga har satt upp visioner och mål som är höga men fullt genomförbara och resan har bara börjat.



Det skall bli roligt att följa föreningen de närmaste åren, framtiden ser onekligen ljus ut för IFK Berga.



Efter att fördjupat sig lite i kommande triumfer så vore det extra kul med att avsluta året med en seger. Nybro ses ju också som en framtidsförening så vad skulle passa bättre än att visa dom att vi gärna slår följe. Därefter väntar ju en trevlig kväll på Bergavik med vad det nu innebär. Skulle förvåna mig lite om inte Bill har ett finger med i spelet.



Skall bli spännande och se om "Släggan" lyckas göra tre mål på lördag annars blir det en dyr afton för den lille pojken.






Vi hörs på Söndag då jag återkommer med ett referat om Nybromatchen, däremot inget om festen för den måste ni gå på själva för att uppleva.




BloggarBull














Inga kommentarer: