måndag 12 september 2011

Upp med huvudet!





I tider med motgångar är det lätt att gräva ned sig likt strutsen men motgångar tillhör livets gång. Så även när det gäller fotboll, inte ens här går det att undvika djupa dalar och höga berg.
Det viktigaste när man är långt ner i dalen är att man ser vägen upp för bergskanten och börjar klättringen.


Sist mötte vi ett lag som inte är bättre än oss när vi spelar med rätt inställning och hjärta men utan dessa ingredienser står man sig slätt. Nu får vi utanför planen och ni spelare inte falla in i negativt tänkande och yttranden utan se möjligheterna och tro på oss själva. Vi har ju allt i våra egna händer och tillsammans kommer vi fixa nytt kontrakt. Klättringen uppför berget börjar på lördag mot Saxemara.






Igår var jag och såg B-laget mot Alstermo och kan inte undvika att förtälja några reflektioner.

Finns det någon målvakt för utom Muharem som klarat fyra (!!!) frilägen mot Peter Ivarsson?

Vilket målskott av Tom eller var det ett inlägg? Fick mig att tänka på Ralf Edström i VM 1974. Ännu en back hade samlat på sig kraft och stänkte in ett skott, Björn! I övrigt en riktigt bra match av bilagan vilket bådar gott. Kul att se "Lelle" igen och i bra slag, Gomez går från klarhet till klarhet. Kim på vänsterkanten skall bli kul att följa i framtiden. Robin som halkade in på ett bananskal i matchen efter många böner gjorde en bra match på mitten men hur var det i slutet? Skulle han inte haft en varning för filmning? Bra jobbat hela laget, seriesegern är nära!




Har TV:n på i bakgrunden, Hammarby - Sundsvall 1-2 vad har hänt med de gröna som just nu får kvala för att hålla sig kvar i Superettan. Tiderna förändras!


Jag vet inte hur det är med er men jag har börjat ladda inför lördagen med en pirrande förtjusning. Hör och häpna jag går så långt att jag skippar Kalmar FF för att se IFK Berga vinna och slå sig fram på en säkrare mark. Vi vinner, det känns långt ner i tårna.


Sov gott!

Inga kommentarer: