onsdag 21 september 2011

Så sjukt det kan vara.










Ber så mycket om ursäkt för det missade inlägget igår men det har sina "naturliga" orsaker. Jag vet inte om det var en orolig mage från matchen i lördags som hade vissa efterdyningar eller om det var något jag ätit men hur som, såååååååååå sjuk jag var.








Dock finns det ju vissa fördelar med att vara krasslig har jag hört. Enligt sägen så kom Albert Einstein på den felande länken i sin relativitetsteori när han satt på dass. Det sägs också att Moliere som fann det vara en av livets njutningar att just sitta på dass och filofisera, kanske var det där han satte ihop "den inbillade sjuke".




Med tanke på hur länge jag suttit i dessa lokaler de senaste två dygn borde det komma ut något excellent men just nu känns det bara tomt!




Visserligen borde magen och nerverna varit i upplösningstillstånd efter lördagens match, Snacka om nagelbitare. Var det nödvändigt att hålla oss på halster så länge? Åtskilliga gånger hörde man Bill:s -"Men vad i helvete" från terassen kompanjerad av Ordförandes - " Det är ju faan också". Ibland är inte fotboll bra för hjärtat. Nu löste det sig och alla (förutom de från Saxemara) drog en lättnad suck.




Nu är dock inte dramat över, det kvarstår lite av Steven King rysare. En poäng till krävs för att vi skall vara på säker mark, helst tre. Jag ser gärna att vi tar dom mot Färjestaden nu på lördag för att slippa pressen inför sista matchen. Det blir dock inte lätt, visserligen föll FGoIF som ett korthus mot Oskarshamn men låt er inte luras av detta. Inrikta er på att det är ett revanchlystet öländskt lag som vi möter. Trots att de inte har något att spela om så är hedern och äran deras stora morot.




Det finns ju vissa tecken som talar för oss, ett är ju att vi kan spela lite mer avslappnat. Samtidigt tar vi med oss att vi är starka bakåt och med lite mer skärpa framåt så tar vi de åtråvärda poängen. Likt "Släggan" tar vi sats och siktar högt. " Släggan" förresten, det är inte långt kvar till betalning av vårt vad. Undra vad jag skall göra för alla pengarna?




Nu återgår jag till Te, knäckebröd och nyponsoppa!




Morsning!

Inga kommentarer: