tisdag 24 april 2012

Ännu en go vecka !


Igår måndag drog B-laget igång sin serie med ett tight derby mot Kalmar AIK. 2 - 2 efter full tid i en inte alltför välspelad tillställning. Conde och Kvisten stod för målen och är även de spelare som kvitterar ut bästa betyg tillsammans med Simon "Släggan" Gustafsson, som mot alla odds lirade seriematch igår. Skönt, nu är bägge lagen igång med seriespelet. Mycket fotboll att kolla på blir det, trivsam fritidssysselsättning för oss blåvita supporters.

På läktaren hittade jag långtidsskadade Johan "JC" Carlsson och hann byta några ord med honom:

Hur går rehabiliteringen, JC ?
JC har dragit igång rehabben...
Fullt ös faktiskt. Jag kör fem pass i veckan, tre med sjukgymnast och två själv. Det handlar om att cykla och att genomföra lite olika rehabövningar.

Tufft med benbrott naturligtvis. Hur hanterar du det?
Känns för jävligt i klartext. Vet inte om jag hanterar det på något särskilt sätt, men jag får mycket positiv feedback av spelare och förening, så jag känner mig riktigt motiverad att komma tillbaka.


Tisdag kväll. Blåränderna tränar nere på Bergavikens IP. En riktigt go stämning och en riktigt vass träning. Kul att se. Att vinna matcher underlättar, blåränder. Glöm inte detta. Å glöm framförallt inte varför man vinner... jag återkommer till detta.

Berg, hjältestatus senast...
Frågan gick till en adrenalinstinn Tommy Berg i en drickapaus. Hur kändes det att knipa en straff i 89:e minuten i senaste seriematchen?
- Jävligt gött.
Gött även att nämnde Berg utsågs till helgens lirare av Barometern. Blixteviktig räddning som gav oss tre friska poäng.

Ett nytt ansikte dök upp på kvällens träning. Simon Otter, 20 år, har ritat på för Berga och nu dragit på sig Bergadressen.

Välkommen till IFK Berga, Simon. Vilken klubb har du representerat tidigare?
Tackar. Jag kommer från Stockholm där jag har spelat i IFK Tumba, ett gäng som i år gick upp i division tre. Nu har jag börjat jobba på Elia här i Kalmar, så ett klubbyte kändes naturligt.

Simon Otter, nytt namn i Berga...
Vad är du för spelartyp?
Jag har hittills spelat mest mittback och mittfältare. Lite fotbollsmässig omställning blir det väl till en början här, eftersom vi kör på konstgräs hemma i Tumba.

Vad tror du om Bergas chanser i serien?
Svårt att säga, men truppen känns bra och jag tror och hoppas att vi ska tillhöra topp tre.


Som sagt. Ännu en go vecka. Jag ser gärna en repris även nästa vecka, blåränder.

Nu magi med Messi / BloggarBill

1 kommentar:

Anonym sa...

En spelare till! Hur många lag har ni?