torsdag 19 april 2012

Trestegsraketen fas två!



Torsdag kväll, lite av ingenmansland. Svallvågorna efter förra helgens batalj har lagt sig och den förväntade flodvågen från kommande visar knappt en krusning.


För att stilla hungern efter fotbollen fanns det bara ett alternativ, ner och pejla läget på träningen. Efter att stått och huttrat på tisdagsträningen som var en seg historia så förväntade jag mig en intensiv uppladdning ikväll. Det enda som var sig likt är vädret, blåsigt, kallt med lite krydda av regn. Eller som Håkan sa,”jävla höstväder”.













Dock verkade det inte påverka killarna nämnvärt. Till skillnad från i tisdags fanns intensiteten och tändning på alla nivåer. ”Fjädern” såg oförskämt pigg ut och Robin verkar allt mer på gång. Dockhussåpan  rehabgruppen blir allt färre och verkar nu vara på upphällningen. Glädjande var att se JC på motionscykeln och i nästa stund vandra runt på planen med en boll klistrad vid fötterna. Av trestegsraketen finns det nu bara en förbränningskammare kvar och den kör vi på lördag. Sedan är det Gullringen nästa.

Vad har vi då att förvänta oss på söndag.  Först sexton mil i buss innan vi når Gullemon i Gullringen. En enligt ryktena stor plan som ger möjlighet till ett brett spel där kantspelet kan och bör vara ett vapen. Ett fysiskt starkt lag som trots premiärförlusten rosat marknaden i träningsmatcherna. Jag har Gullringen som ett av topp tre så en viss varningsflagg hissas. Skall bli spännande på söndag som jag ser som en klar värdemätare var vi står och hur 2012:s resa skall sluta. 

Mats G. sa att vi måste bli bättre på att vinna när vi spelar dåligt efter matchen mot Kenty. Nu vill jag se att vi vinner för att vi spelat mycket bra.


På söndag 10.30 sätter jag mig i bilen redo för match, någon som skall med?


Avslutar med ett litet men roligt missförstånd. Östra/Lambohov hade läst matchprotokollet från Kentymatchen och fått för sig att IFK Berga värvat två rutinerade åldermän från Kalmar FF. Joakim Lantz och 52 årige Billy Landsdowne. Jo,jo så det kan bli!


Inga kommentarer: