måndag 24 september 2012


Lurad på konfekten!


Vi får vänta ett tag till!
Till att börja med får jag be alla läsare av Bergabloggen om ursäkt över att detta inlägg är en dag försenad. Vissa omständigheter som jag kommer till senare gjorde att jag inte kunde klara av skrivandet igår. Dock är det så att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Just det kanske kommer stämma in på IFK Berga anno 2012, där vi väntar och väntar. Efter en fin seger i lördags uppe i Finspång var det många som krampaktigt stirrade in i datorskärmen för att se slutresultatet mellan Östria Lambohov och Kenty. 17.30 bröt jublet ut för att 17.35 tystna. På Svenska FF:s hemsida kom slutresultatet 1-2 upp men vän av ordningen noterade att Östria hade fått tre poäng i tabellen. En fadäs hade skett, halvtidsresultatet hade noterats som slutresultat. Efter många om och men hade dock Östria vunnit med 4-3, så var det med den glädjen.

Men vänta nu lite, resultatet visar ju dock allt på att det sviktar lite för tvåan i tabellen. Vi har en tuff match på lördag mot Gullringen men Östrias match går inte av för hackor heller, derby mot FK Linköping. Smedby har det inte lättare när man åker till Nybro. Vi fortsätter och väntar, efter lördag har vi kanske det i egna händer.

Vår egen match då? Jag var inte med på årets längsta resa men enligt tränare Gunnarsson så var han inte nöjd med spelet bara resultatet. Så här i slutet av säsongen kan man nog inte begära skön lir eller underhållande matcher för nu är det krig om poängen som gäller. Därför vill jag påstå att det var otroligt starkt att vinna mot ett för existensen kämpande Torstorp.

Jag hatar dig!
Så då till varför detta inte publicerades igår och varför jag svek i lördags.

 Enkelt beskrivet så var det på grund av en myggfan! En sådan där liten irriterande insekt stack mig under B-lagsmatchen mot Linsdal, Infektion och besök på vårt stora men eminenta lasarett. Så nu går jag här med ett obrukbart långfinger som har den obehagliga tendensen att stå rakt upp. Irriterade blickar i trafiken tvingar mig väl att sätta in en annons i tidningarna där jag får be alla medtrafikanter om ursäkt, det är ju inte min mening att peka finger åt er. Å andra sidan en del skall ju ha det eftersom dem kör så illa. En fotbollspelare kan inte spela när korsbandet går men vad är det mot ett obrukbart höger långfinger på en högerhänt. Försök bara att gå på toaletten och göra efterspelet utan använda långfingret, lycka till.


På lördag år jag dock klar för fight igen, starkt indränkt med myggmedel. Vi hörs på torsdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En liten notis men Östria har derby mot FKL i nästa omgång! Det är smedby som ska åka till Nybro!

Anonym sa...

Tack för påpekandet, är nu ändrat. Inte bara SvFF som gör fadäser.

Bloggar Bull