onsdag 3 april 2013

Målvakter å annat matnyttigt

Målvaktsfokus på ett kylslaget Gasten...
 
Ikväll kör vi lite målvaktsspecial. Var nere på Gasten för ett par dagar sedan och fick några ord med truppens måvakter. 5 snabba frågor som krävde 5 snabba svar:

1. Beskriv dig själv som målvakt med endast tre egenskaper/ord.
2. Vilken är din personliga målsättning 2013?
3. Vem skjuter hårdast i truppen?
4. Vilken spelare i truppen tycker du är "kyligast" när det "dyker upp" en målchans?
5. Vilken Bergaspelare vill du ha framför dig när motståndarna anfaller och kommer i en "en-mot-en-situation"?

 ... Å här kommer svaren...

 Tommy Berg, 27 år, kom till föreningen 2012
1. Jag är en pratglad typ, lite "sjuk i huvudet", men en vinnarskalle.
2. Bli bättre på allt
3. Johannes Lagesson
4. Hrmmm...det är i alla fall inte Emil Håkansson. Jag säger Robin Karlsson.
5. Kim Jensen känns trygg


Mikael Ludvigsson, 21 år, ny från Timmernabbens IF
1. Jag är lång, har en positiv inställning och bra utkast
2. Bli en bättre målvakt
3. Johannes Lagesson
4. Marcus Rydasp
5. Finns många, men jag väljer nog Lagesson

 
 
 
Kasper, 17 år, ny från Lindsdals IF
1. Jag hoppas att min vilja, attityd och ambition ska göra mig till en bättre målvakt
2. Fortsätta utvecklas
3. Johannes Lagesson
4. Tror nog att det är Marcus Rydasp, näh förresten, Conde är svårläst.
5. Emil Håkansson

 
Alexander "Sarre" Johansson (i första hand målvaktstränare)
1. Jag är nog rätt reflexsnabb, bra på närskott och sen är jag stor, haha...
2. Min huvuduppgift är att utveckla truppens målvakter
3. Johannes Lagesson
4. Marcus "Fjädern" Rydasp
5. Satsar min peng på Emil Håkansson



*****

Måndagens blogg hade drygt tre gånger så många besökare som vanligtvis. Tyvärr var inte en siffra eller bokstav rätt. Den 1 april är "blåsningarnas dag" i Sverige. Ber tusen gånger om ursäkt Mr Barrowman...

*****

Bra start rödvita bröder. Snart intar kamratklubben Golden Birds rad 14 och 15 på sektion H.

*****

Igår syntes nyförvärven Johan Augustsson och Robert Björklund i träningstrikåer modell blåa nere på Gasten. Härligt att se er boys.

*****

Tips till lagledningen. Kolla upp vilket underlag som premiären mot Älmeboda/Linneryd spelas på.

***

Slut på tramset. Nu kör vi tre dar i veckan. BloggarBull å jag är riktigt taggade inför säsongen 2013 så nu blåser vi igång BergaBloggen ytterligare. Med start på söndag kör vi blogginlägg söndagar, tisdagar och torsdagar. Bara så ni vet / BloggarBill


 

Inga kommentarer: