torsdag 11 april 2013



Nu är det nära!

Knappt två dygn kvar till avspark, en avspark kommer vara starten på början av segertåget mot division 2. Kaxigt? Knappast men mycket motiverat ställningstagande. Finns ingen anledning att hymla om det för den trupp och tillhörande kompetens som IFK Berga idag förfogar över skall man bara ta hem årets serie.

En av tränarna gav en beskrivande analys när han klart konstaterade att om man misslyckas kommer han få höra orden:
-          Vad är du för tränare som inte kan föra upp laget med den truppen?
Skulle man däremot enligt planerna lyckas blir det annat ljud i skällan.
                                         -          Tja, med den truppen så var det väl inte så svårt.


Jag vet att man inte skall sticka ut hakan allt för långt men den satsning IFK Berga gör i år ger en klar och en tydlig bild. Serieseger, topp tre ter sig fegt! Därför satte jag idag 1000:- på IFK Berga som segersegrare 2013 till det för mig höga oddset 2,70. "Svårt att vara favoriter", nonsens man blir väl inte sämre spelare för det snarare växer självförtroendet.


Tanken var ju att spelarbussen skulle sätta kosan mot Älmeboda på lördag men så blir nu inte fallet. Den fina välkomsttavlan förbyttes mot Emmaboda konstgräs. Inte alls negativt eftersom det blir närmare men också att vi är bra just nu på konstgräs. Vad har vi då att förväntas för matchbild? Älmeboda tvåa i div.4 elit 2012 förfogar i år ett offensivt lag. Dock tror jag att IFK Berga kommer stå för fiolerna och föra matchen men se upp för spelvändningar. Den för våra trakter inte helt okände Sanin Filovic med förflutet i KFF och Nybro är giftig. Understöd kommer från en annan intressant anfallare vid namn Muamer Makovic. Där har Lantz och kompani något att vara vaksam över.





Nästkommande helg väntar så Värnamo Södra vilket vi kommer till lite senare i veckan men klart är dock att matchen kommer gå på ”Gasten”.

”Släggan” har i år inte hört av sig med sin sedvanliga vadslagning så därför utmanar jag honom. De innestående tvåhundra kronorna som jag har sätter jag på att han gör inte mer än 1 mål i år. Sätter han emot?

Till sist i uppladdningens sista timmar så gör jag som Östran och Barometern, tippar sluttabellen. Vän av ordningen vet att det var inte många missar i förra årets tips.


IFK Berga når högst 2013.

1.  IFK Berga
2.  Växjö BK
3.  Myresjö IF
4.  Nybro IF
5.  Asarum
6.  Värnamo Södra
7.  Rydaholm
8  IFK Lammhult
9.  Moheda
10  Älmeboda/Linneryd
11  Räppe
12  Jämjö

Känn på den tabellen.

Inga kommentarer: