söndag 26 maj 2013

En inbakad Calzone och en kall pilsner

Segermåltid i fredags...
En tuff fredagkväll. Kom hem sent efter två dagar i kungliga huvudstaden. Blåränderna hade bortamatch mot svårspelade Moheda å jag var hemmavid. Satt som klistrad framför Kronobergarnas Lokalfotbollen på nätet. Tog ett snack med ordföringen i paus som lät hoppfull trots att det stod 0 - 0 efter första 45.

- Vi trycker på och har haft ett flertal bra lägen, summerade ordförande Mårtensson.

Som sagt. Satt med datorn i knät å följde semifinalen i Let´s Dance samtidigt som jag med jämna mellanrum kollade upp bergaboysens förehavanden i Kronoberg. Redan efter 4 minuter i halvlek nummer två dök Marcus Mårtenssons namn upp på bildskärmen. 1 - 0 till Berga firades med en inbakad Calzone och en kall pilsner. När sedan 2 - 0 till Berga dök upp i rutan, efter mål av Patrik Rydasp i minut 82, kändes det som att vi skulle fixa trepoängaren. Å mycket riktigt, när jag ringde ordföringen direkt efter slutsignal var han nöjd, mycket nöjd.

- En riktigt jäkla bra laginsats. Idag var det verklig glädje när slutsignalen ljöd, konstaterade han.
 
 
***
 
Resultaten i omgång sju av division tre Sydöstra överraskar inte speciellt. Visserligen höjer man på ögonbrynen över Nybros stora förlustsiffror, 0 - 4, mot Växjö BK men i övrigt levererar favoriterna. Asarum har jag flaggat för tidigt, efter tre vinster mot division-tvåmotstånd i träningsmatcherna. De ser riktigt starka och stabila ut. Serien är lång, men man börjar kunna skönja konturerna kring toppskikt, mellanskikt och bottenskikt nu. Fortsättning följer med Berga inblandat i toppskiktet. Nästa hemmamatch har blåränderna ett annat "toppskiktslag",  Myresjö / Vetlanda på hemmaplan.

 
***

Kalmars röda bröder har en spännande ungdomsakademi i A-uppställningen. Killar från Möre, Emmaboda och Brasilien samsas om rubrikerna. Bra tänkt där Kalmar FF. 

 
***

Igår följde jag IFK Kalmars blixteviktiga drabbning mot Hovås Billdal nere på klassiska Skyttis. Stryk 2 - 0. Bortamatcher hela tiden för Gröndals Giganter är inget att rekommendera. Som spelare vill man gärna känna att man är på hemmaplan, men tjejerna är som ett kringresande teatersällskap, nya arenor hela tiden.


***

Lindsdals IF har inte känts klockrena i år. De två senaste hemmamatcherna har jag laddat dryga hundralappen på hemmavinst för Ville, Witte & Compani. Inte en spänn tillbaka å senast gnällde jag på di gulsvarta för att de gav mig röda siffror i budgetuppföljningen. Jag fick svar på tal igår. I helgen valde jag dock helt bort "linsarna" på Nordic Bet å då dunkade de dit Sölvesborg med hela 6 - 1 där firma Ville & Witte stod för fyra baljor tillsammans. Frågan är:
- Kan jag lite på er i fortsättningen V & W?


***

Igår tysk fart, finess och fysik. Bayern München tog hem Champions League efter tempofylld fotboll. Framtidens fotboll är här.
 
 
***
 
GRATTIS alla morsor. Idag är det er alldeles speciella dag / BloggarBill
 
 

Inga kommentarer: