söndag 12 maj 2013

Segersång och Kalmar Invitational Cup

Marcus Mårtensson körde extra avslut på torsdagsträningen. Det gav resultat.
Två nya mål i lördags mot Lammhult i segermatchen, 3 - 1 borta.
 
Igår spelade blåränderna borta mot IFK Lammhult. Varken BloggarBull eller jag var på plats. Det är ett helvete att sitta å vänta på uppdateringar från cyberrymden. I halvlekspausen språkade jag  med ordförande Mårtensson som höll en lätt tillbakadragen profil:
- Det kan gå hursomhelst. Det står 1 - 1 efter att JC gjort Bergas mål på ett kanonskott. Två jämna lag som skapat en hel del chanser, var ordföringens summering av första halvlek. 
 
Andra halvlek följde jag med nervöst intresse på Kronobergarnas Lokalfotbollen. Ett bra forum där flertalet av matcherna i division tre sydöstra får utrymme. Första plinget kom i 65:e minuten när Marcus Mårtenssons namn dök upp och 1 - 2 till Berga. Gott. Dröjde bara 8 minuter innan nästa pling tog sig in i vardagsrummet. Mårtensson igen, 1 - 3. Riktigt gott. Sen var det tyst med rapporter från Lokalfotbollen och när jag ringde ordförande igen vid sisådär 15.55 så hörde jag i bakgrunden - innan ordföringen hann säga något...
För vi har spelat match idag, vi har tagit tre poäng..." då kändes det riktigt jäkla gott.
 
Stark jobb killar.
 
***
 
Sätt ett kryss i almenackan nu på lördag kl 15.00 då nybroiterna dyker upp för derbyfight nere på Bergaviks IP. Spännande är bara förnamnet.  Enligt uppgift är det gratis inträde. Ta dock med dig två guldtior så maxar vi på halvapottenlotten. Det kan bli en lönande affär.
 
***
 
Andra hemmamatchen i rad som jag lirat Lindsdal och Bergkvara på Nordic Bet. Bergkvara har levt upp till mina förväntningar medan Lindsdal inte har mäktat med att knipa sina trepoängare. Funderar på att skicka en saltad räkning till Ville, Witte & Compani. Det är röda siffror i balansräkningen.
 
***
 
Guldfemman tuffar på. Mina poäng tuffar in.
 
***
 
Tack Sir Alex.
 
***
 
Kalmar FF har lirat mot Gnaget från kungliga huvudstaden idag. Vinst med 2 - 1. På bänkrad 14 var vi nöjda när vi cyklade hem idag. De rödvita ungtupparna presterade rörlig och sevärd fotboll i dryga 60 min. Unge brassen Ismael känns som ett fynd med sin låga tyngdpunkt, bollbehandling och fina passningsfot. Är inte oäven i press-spelet heller men orkar inte ännu en nittiominutare. Känns onekligen som att framtiden redan är här. 
 
***
 
Hockeykillarna i Tre Kronor blandar å ger. Nu är bröderna Sedin på ingående. Kvalitet i kvadrat.
 
***
 

Kalmar Invitational Cup på Bergaviks IP under helgen. En riktigt tung ungdomsturnering med IFK Berga som arrangör. Massor av 13-åriga killar har bjudit på fotbollsgodis i dagarna tre. Vinnare blev Trelleborg FC som i finalen slog Tullinge med 2 - 0. Grattis.  Trevligt arrangemang som har alla förutsättningar att växa i framtiden. Här nedan ser du några bilder från helgen / BloggarBill.
 
 
 

Resultattavlan...

Fint väder, bra arrangemang och riktigt gott grillat...fråga mig jag vet.



Profiler som prisutdelare...


Värmdö segrade i B-finalen...



Bergaflaggan i topp...




 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt mina kontakter fick Nybro stryk med 3-0 hemma mot Myresjö/Vetlanda idag.

BloggarBill sa...

Du har så rätt så... fick fel info. Nu rättat, TACK.