torsdag 15 augusti 2013

Därför är IFK Berga Guldfavorit!

På grund av jobbet hann jag inte till rygga lägga de sju milen ner till Jämjö.  Satt som klistrad vid mobilen och kollade in appen ”Lokalbollen”.

1-1 och 2-3
 Att det inte skulle bli en lätt match och därmed säkra poäng hem till Bergavik var jag införstådd med.

Trots att det stod 3-1 till hemmalaget smög det aldrig in någon misströstan, med kännedom av IFK Berga årgång 2013 vet jag att det är inte kört förrän domaren blåser i pipan vid full tid. Senaste matchen på hemmaplan ledde ju till en upphämtning av ett 0-2 underläge. Även denna gång skulle grabbarna visa den rätta tågan och vända matchen till en seger med 4-3.
3-3





Grattis grabbar, bra jobbat!



Starkt säger många, oerhört starkt säger andra. Kan bara hålla med men jag är ändå inte så förvånad, den moral och vinnarmentalitet som finns i IFK Berga är på sätt och vis extrem. Vinnarskallar som hatar att förlora oavsett match och motstånd.

3-4




Det är detta som gör att IFK Berga är den stora aspiranten på serie segern. Visst är det långt kvar och svåra matcher väntar, säg den match som är lätt i denna serie. Faktum kvarstår att Berga har en inre styrka i år som gör dem till Guldfavorit.






Veckan som snart är till ända har innehållit ett fotbollsfritis på Bergavik. Eldsjälar till ungdomsledare har gjort sommarlovets sista dagar till en höjdpunkt för många killar. En stor eloge för detta samtidigt som jag slänger ut en fundering.

Lokalerna på Bergavik står under dagtid tomma och är ypperliga för denna typ av verksamhet. Ett permanent fritis i regi av IFK Berga och Kalmar kommun, kan det vara något? 

Friidrotts VM, så lätt det ser ut att springa 1500 meter. Själv skulle jag behöva syrgas efter 150. 

Inga kommentarer: