tisdag 22 oktober 2013

2007-2013


En kall höstdag 2007 bekräftade Mikael Mårtensson att sonen var klar för IFK Berga. Nyheten släppte han på Sektion H på Fredriksskans läktare en mötesplats för många Bergakändisar.

Det var också starten för ett vaknande intresse för mig när det gäller IFK Berga utan för att den delen bli så kallad kändis. Det har nu gått sex år, utan att snåla sex fantastiska år där laget utvecklats från div. 4 till att nu på lördag kunna vara i div. 2. Spelare har kommit och gått men den blå tråden har alltid funnits där.

Vem minns inte vinsten mot KAIK på Fredde och efterföljande fest. Ja matchen minns jag men festen blev ju på sjukhuset med en hjärnskakad son. Eller minns ni när vi regnade bort i kvalmatchen i Smålands djupa skogar. Jönssons mål som tog oss upp i trean för första gången. Dyblöta röd/svarta (?) tröjor men vem brydde sig. Kalle han grät vid sidan om planen. Minns du det så kommer du nog ihåg dramatiken mot Kenty förra året, vi glömmer kvalet. Alla hade givit upp, Ordförande svor och Bill han bara sa –Men va faan! Då kom vändningen.

Ja minnena är många, kanske underlag för en bok.

Jag har hållit på i över 20 år med någon form av aktivitet runt något lag.Efter årsskiftet trappar jag ner. Nu känns det dags att hitta något annat som förgyller fritiden.  Visst ni kommer se mig på hemmamatcherna i flera år framåt men mycket mer än så blir det inte. Någon aktiv roll lär det inte bli ej heller fotografering i den utsträckning som hittills. Gubben börjar bli gammal och tiden rinner iväg, det är så mycket man vill göra och då går det inte att binda upp sig på något.


Jag vill tacka er alla, ingen nämnd ingen glömd för 6 oförglömliga år. På söndag kommer jag lägga in bilder på bloggen som ni inte ens trodde fanns så håll ögonen öppna. Jag har cirka 1000 bilder som jag kommer skänka till IFK Berga och alla som vill och har intresse av dem får använda  till eget bruk. Förbehåll är givetvis att man har eller har haft anknytning till IFK Berga.

På lördag ger sig en buss ner till Helsingborg och
avgörande kvaldramatik. Själv väljer jag att stanna hemma och invänta resultatet för att göra det sista på Jubileumsboken.


Är övertygad om att resultatet går vår väg!

Inga kommentarer: