tisdag 15 oktober 2013

Kval, en fotbollsikon och förhoppningar...

Vi vill se glädjescener på lördag...

En match kvar 2013, blåränder. Måste säga att ni imponerande på mig senast mot Haga. Det fanns en beslutsamhet från första sparken som jag saknat i höst. Det fanns en grundmurad kampinställning - i hela laget - där alla var beredda att fightas för seger. Vi uppträdde som ett lag helt enkelt, med bra positionsspel och dessutom ett bra tekniskt utförande i passning- och mottagningsspel. Gott så långt.

Högaborgs BK
Varje ny nittiominutare lever sitt eget liv. Jag har sagt det förut, jag säger det igen. Lita inte på en jävel utanför laget. Det är vår prestation som ska ta oss till tvåan 2014. Nu väntar tufft kvalmotstånd i form av division tvålaget Högaborg med en svensk fotbollsikon i ledarstaben, som även gjort några inhopp under året. Henrik Larsson, ett namn som nämns med stor respekt i hyggliga klubbar som Celtic, Barcelona och Manchester United. Ruggigt stort med Henke nere på Bergaviks IP. Matchstart lördag kl 15.00, boka in i kalendern å ställ in resan till svärmor eller höststädningen i kvarteret. I Högaborg finns även Henrik Larssons 16-årige son Jordan med näsa för målet och nr 17 på ryggen. Dessutom lär det finnas ett drygt dussin revanschlystna skåningar som vill ha upprättelse efter en halvdan säsong hittills 2013.
 
Jag har inga förväntningar på att vi ska stå i tvåan efter lördagens match, men jag har goda förhoppningar, blåränder. Tycker att truppen och enskilda spelare har en formkurva som pekar åt rätt håll. Definitivt. Med samma offervilja som senast så kommer det att bli en härlig publikmatch på ett välfyllt Bergaviks IP. Hade gärna dragit på mig mina Adidas Copa Mundial som hänger på väggen därhemma. Men var sak har sin tid å nu är det 2013...

*****

Nu tacotisdag med Anders "Taco" Svensson och det svenska landslaget som möter fotbollsvärldens nu bästa landslag, Tyskland. Smaskigt.

*****

På lördag hälsar vi en ikon välkommen till kanten av Kalmarsund. När väl matchen spelas tar vi dock ingen notis om bakgrund, historia eller ärofyllda titlar. Då är det nuet som gäller. Då är det upp till oss.... å vi ska faaaan sälja oss dyrt / BloggarBill

 

Inga kommentarer: