torsdag 3 oktober 2013

Vilseledd!

I mitt senaste inlägg presenterade jag Kvarnby som en av kvalmotståndarna. Så går det när man lyssnar på ”Bill” utan att kolla upp fakta. Vilseledd och lite tilltufsad satte jag mig ner och gjorde en analys av Div. 2 Västra Götaland.

Inte för att jag tror att motståndet blir enklare men trots allt lite mer exotiskt och kändis inspirerat. Jag tänker inte på Tenhult som är en av de två lag som idag tampas om att undvika kvalplatsen. Husvagnsbyn är inget jag föredrar eftersom att jag vet att det är ett fysiskt lag som inte passar oss. Är dock ett svagt bortalag där poängskörden varit dålig och notabelt är att man har 12-30 i målkvot borta. Låter bra i och för sig men det andra alternativet har ungefär samma förhållande i tabellen så på den punkten är det hugget som stucket. Däremot när man forskar lite om och kring Högaborg så säger alla tecken att det är ett spelande lag vilket sägs vara en av orsaken till placeringen.
Sveriges svar på Ryan Giggs på väg till Bergavik?

Bonusen med Högaborg stavas ”Henke” Larsson. Inte alls omöjligt att han gör ett inhopp trots att han passerat 40 strecket med marginal. Har tränare rollen i Högaborg men har gjort ett och annat inhopp. Fram med autografblocket efter matchen. Om vi inte får se Senior Larsson så lär vi få stifta bekantskap men junior istället. Sonen Jordan har hunnit bli 16 vårar och har tagit en plats i laget. I övrigt består Högaborg av ett ungt lag med största delen egna produkter, intressant!





Vi har varit i denna situation förr. Kval till trean två gånger och till tvåan en gång. Gunnarsson sa här om dagen en viktig slutsats och erfarenhet från 2012. Då hann inte glädjen och tillfredsställelsen gå över. Vi hade tagit oss till kval, innan vi visste ordet av var inne i verkligheten igen. Möjlighet till uppladdning var minimal vilket nu är helt annorlunda. Vi är till och med prisade med att få en match till innan kvaldramatiken. En match att bygga upp den rätta känslan med. Förvisso har inte matchen mot Älmeboda på lördag någon betydelse för oss tabell mässigt men inför stundande kval kan den vara avgörande.

Batterierna gick på laddning under veckans träningar. Fokus är satt, vi bara skall till tvåan detta jubileumsår.

Själv drar jag till Göteborg i helgen men till första kvalmatchen sitter jag i bussen med kamera och segersäkert leende. Spelar ingen roll om det är i Ulricehamn eller Jönköping, IFK Berga åker vart som helst för vinst och tre poäng hem till Bergavik.

1 kommentar:

BloggarBill sa...

Kära BloggarBull, nu blandar du ihop korten som vanligt...du vet att jag alltid har koll på läget / BloggarBill