måndag 7 februari 2011

Det som göms i snö....



Det är inte bara ni spelare som väntar på att komma ut på grönbete. Var nere på Bergavik och letade efter våren. Just nu ser det mer ut som en vattenpoloarena men det gröna underlaget börjar skjuta upp.
Om ett par månader är det fullt av aktiviteter på alla planer och publiken kommer likt målen stå i täta led för att se alla begivenheter.

Eftersom "Släggan" antagit mitt vad förutsätter jag att det blir ett offensivt IFK Berga 2011, för självmål räknas ju inte. Däremot vidhåller jag 100:- eftersom jag inte vill bli känd som "han som stal godis från barnen".

Idag är framtidens historia. Ibland faller gubbgänget på terassen in i en skön dvala och minns den svunna tiden. Kommer du ihåg..., fanns ingen som kunde skjuta hårdare än..., annat var det förr! Hur kommer då kommande generationer minnas årets upplaga av IFK Berga.
Kommer du ihåg Patrik, han som med överstegsfinterna gjorde att till och med bollen blev grundlurad. Ricke, målisen som alltid var en tallang men slutade som butikschef på City Gross. "Tjappe" den vindsnabbe som var före bollen i mål. Jalal som sprang och sprang men aldrig kom till mål. Lindberg med dom avklippta underställen. "Rauken" han från Gotland som fick föreningen att bli SM mästare i varpa!

Det är ju upp till er vad facit blir. Förhoppningsvis kommer man komma ihåg er som den truppen där grunden till div. 1 lades. Ja jag vet att vi bor i Kalmar där -"det gaur int" är ledstjärna men det är dags att begrava den tanken för alltid. Viktigast är dock att bli ihågkommen som ett mycket framgångsrikt och gutt gäng. Det sistnämda är vi redan så nu spottar vi i nävarna och tar tag i det första också!

Nu skall jag åka ner på träningen och ta några foton. Eftersom jag inte hinner göra några vadslagningar så sticker jag ut hakan med att säga: Patrik kommer som vanligt tro att det är honom jag skall fota, linslus som han är.

2 kommentarer:

Rauken sa...

Bra inlägg, men vill dock påpeka att det heter varpe! ;)

Pierre sa...

Haha gott snack Rauken, kan verkligen höra när du säger det! nästan osmakligt ;-) Årets glaslirare Patrik Rydasp nästan dags att buda på det..mest vrickade fotleder i serien