lördag 5 februari 2011

Skoblock



På väg till City Gross i torsdags kväll. Tog en snabbis förbi Gasten och kollande in bergabrödernas träning. Det stod matchspel på stor plan på schemat när jag dök upp. Det syntes att det var en av de första tillfällena i år som det lirades på lite större ytor och/eller att det var ett "nedtränat" gäng med mjöksyra över öronen. Passningsspelet var riktigt uselt. Det var inte många passningar över 9 m som hittade rätt adress och det såg ut som om vissa spelare hade glömt att ta ur skoblocken. Några guldkorn landade dock på näthinnan och Tjappes stänkare rakt upp i nättaket var värt bensinpengarna. Roligt också att se Juan Gomez löpvillighet, rörelseschema och tajming i det offensiva spelet. Nu gäller det bara att finslipa kroppsspråket när bollen inte landar på fötterna och istället "ställa om" för ett offensivt försvarsspel. När den pusselbiten sitter som en ryggmärgsreflex blir det jävligt bra, Juan !
 
Robert Conde, senast i Kalmar AIK, men med spel bl a i Oskarshamns AIK och Lindsdals IF har ritat på för Bergaviken IP:s fotbolls-stoltheter. En spelare som jag utan att ha sett speciellt många gånger tycker har förmågan att värdera varje situation han går in i på ett bra sätt. Klokskap i ett nötskal. Ska bli spännande och se vad Condes rutin kan bidra med nere vid Kalmarsund. Varmt välkommmen mr Conde.
 
Såg inte till keeper Rikard Rudelius på dagens träning. Inte så konstigt, då jag hittade honom vid pastavagnarna nere på City Gross när jag letade efter tagliatelli. Kvällsskiftet på "Grossen" tog överhanden, men Ricke konstaterade på stående fot att hans skift nog var lika tufft som de avslutande löpningarna som tränare Gson kört på kvällens träning. Han smålog när han sa det...
 
 
 
På allmän begäran avslutar jag med en bildgåta. Vilket fotbollsuttryck tror du att jag är ute efter med nedanstående bild. Svar ges i onsdagens blogg, men jag ser fram emot kreativa, personliga och oväntade förslag / BloggarBill
 

Ett fotbollsuttryck...

 

8 kommentarer:

PG Ponken sa...

De var nåt som du inte var Bill...Rundningsmärke !
Tror jag man tar ledning på den?

Pierre sa...

medgångssupportrar..vänder kappan efter vinden!

BloggarBill sa...

Ganska schyssta förslag faktiskt...finns det fler?

Anonym sa...

Bättre att (kryssa) än (för)lora

BloggarBill sa...

Listigt Mr Anonym, den hade jag inte räknat med !!!

Dr Q sa...

Ett taktiskt genidrag och överbelasta deras svaga sida.

M sa...

Ytterligare spelare på väg att hoppa av!(TeamET = Lindsdal?)...

BloggarBill sa...

Gott, gubbs & gumms.

Att det fanns så många kreativa blåvita toppluvor trodde jag inte. Imorgon kväll kommer "svaret"...