torsdag 3 februari 2011

Som man bäddar .....



Kaxighet är både på gott och ont, ju mer ju större blir fallet när sanningen når ifatt. Träffade idag en stor suporter för Färjestaden GoIF, en självsäker liten prick som inte sparade på krutet. "-IFK Berga utan Marcus Mårtensson, herregud dom har ju inte en suck!" Jag log utvändigt och skrattade invärtes. Denna enligt honom själv väl insatta person gjorde ganska omgående klart att FGoIF var favoriter tillsammans med OAiK och det skulle bli kattens lek med råttan när vi kom till Tallhöjden och dom till Bergavik. Vad han inte tänkte på var att råttor har en benägenhet att bli stora och så iderika att de tar sig fram överallt när dom väl har bestämt sig. Så låt oss spela om det så kan vi diskutera efter.

På måndag tänker jag ta mig ned till träningen för första gången iår och skapa mig en uppfattning om årets upplaga. Har hört på stan att "Släggan" skall överraska i år offensivt. Bäst i backlinjen på att göra mål i serien talas det om. Skulle ge ett högt odds på Bet.com så därför får jag väl göra som Broder Bill, ett vad. 100:- på att "Släggan" inte blir bäste målgörare i backlinjen. Sätter du emot "Släggan"?


Såg i gästboken att Grändås är sugen på match, det är bara 24 dagar kvar tills Kalmar Södra. Får hålla med Ola att det är inte utan att man längtar. Träningsmatcherna trots snålblåst och kalla fötter är ju ett riktigt vårtecken. Efter en lång vinter skall det bli kul att återförenas på "Gubb bänken" med Bill, Mårtensson, Gustavsson m.fl. Där vet man hur riktig fotboll spelades.

Liverpool bytte spelare för en miljard i veckan, snacka om en galen värld. Men även IFK Berga kommer satsa stora pengar på sin trupp den närmaste veckan! Vi har hittat en sponsor som finansierar en ny mössa till tränare Gunnarsson. En mössa som går ner över öronen utan att glida upp!


Till sist måste jag avsluta där jag började, vet ni varför Färjestaden har denna kollektiva målgest?
De har så många små spelare så att alla måste ner på deras nivå!

1 kommentar:

Släggan sa...

Vadet är taget Bull! Dock är oddsen förvånandsvärt höga, så jag ser det som ett klart överodds! Så jag tycker att vi höjer vadet till 300:- så att det svider i plånboken (i ditt fall) eller tynger plånboken (i mitt fall)

:-)