söndag 27 februari 2011

"E man klok eller?"

Ibland undrar jag om man har alla hästarna i stallet! Hur kan man välja ett svinkallt Södra Utmarken istället för den sköna soffan och varma filten hemma? Detta för att se en träningsmatch! Tydligen finns det fler fotbollsnördar än mig. Man säger ju att det finns inget dåligt väder utan bara kläder. Ser man till gentlemännen till höger så har det verkligen tagit lärdom av detta.

Ordförande satte innan match ett mål med dagens övning, som vanligt storslaget och främmande för realistiskt tänkande. Matchen skulle vinnas med minst 5-0. Analytikern Rydasp log som vanligt och gav det uttömmande svaret som vi tidigare har hört. "-Jo". Trots en seger med bara 2-1 så får man väl vara nöjd för det var ju första matchen för året. Underlaget gav ju rysningar, föll man och slog huvudet i backen så skulle det nog dröja innan man reste sig.


Visst är IFK Berga en förening som plockar upp ungdomar från egna leden men sett till dagens avbytarbänk så har man nog gått för långt. Men, men man vet ju aldrig, kanske du måste se upp nu "Tjappe", konkurrensen hårdnar.


Sett till matchen så blev jag imponerad av nye TobiasJ och JohanL, två riktigt bra nyförvärv som lovar gott.

En frusen Bill gick när det var tjugo minuter kvar, skyllde på att minstingen skulle spela match. Trots att vi påpekade om att det var över två timmar tills dess så smet han iväg.Däremot var det roligt att se en gammal bekantskap vid sidan om planen. Hade givetvis varit roliga om han varit på men lika spännande som att följa IFK Berga blir det att se hur lång "Mårten" går. Var han här som spion för om tre år spelar vi ju i samma division.



Med vitt skägg och blåa tår likt Finska flaggan begav jag mig till Gasten för att se Utvecklingslaget spela mot Möre. Det var inte mycket som stämde där ute! Det skulle varit match mot ST.Sigfrid, Berga saknade målvakt och ingen domare var kallad.

Turerna gick många innan man tillslut fick tag i en matchledare. Sist in på arenan fick ta det och det blev en kaffesugen Irma som efter 10 år fick göra comeback. En stilla fundering, la hon av redan vid 24? Efter att torkat sig om näsan bar det så iväg och jag måste säga att hon klarade det med bravur. I målet hoppade "Ricke" in och man kan ju ställa sig frågan, när släppte han in tre mål på en halvlek sist? Nu spelade det ingen roll för Berga vann även här och då med siffrorna 4-3. Notabelt är att Möre gjorde 5 mål.

Efter denna fotbollslördag åkte jag hem och satte mig i den sköna soffan med varma filten. Gjorde vadå? Tittade på fotboll givetvis. Man är ju inte nörd för inte! I skrivande stund börjar så känseln i fötterna komma åter så det finns hopp inför onsdagens match mot KFF Tipselit. Den dan jag tar 100:- från Bill!

Till sist sänder jag en tanke och hälsning om bättring till Lasse Jönsson. Vi är många som tänker på dig!




1 kommentar:

Anonym sa...

Ska daniel Ahonen spela för Berga?