lördag 19 februari 2011

Kyla kontra värme!




En del går på träning andra årsmöten. Ser man till PG:s lidande min så var det nog att föredra årsmöte. Bitande vind som skar ända in i benmärgen fick mig att snabbt lämna "Fredde" för en varmare klubblokal i Bergavik.



Där satt jag i goa värmen och drack kaffe med en och annan bulle. Vad gjorde killarna, jo sprang och slet i -4 och en vind som fick alla lemmar att stelna likt ett bottenfruset Kalmarsund. Alla får vi ju utlopp för våra talanger. Spelarna via bollen och jag via magen.



Årsfest föresten, firar man av det förra eller in det nya året. Förra året var ju ett succe år med serieseger så visst finns det att fira av. Jag vill dock påstå att de kommande åren ser ut att bli mycket framgångsrika för hela föreningen. Inte bara A-laget utan hela verksamheten från minsta telning ser ut att gå mot en ny era. Visioner finns och talanger skapar förutsättningar så visst finns det också något att fira in.



För att återgå till träningen så gjorde jag ett par noteringar. Madsen såg oerhört pigg ut inledningsvis vilket tyder på att det kommer bli kamp om keeperplatsen även i år. Gsson var mycket aktiv och bestämd hur han ville ha träningen och vad som skulle komma ut av den. Höjt ribban ett par steg nu, eller? Hans berömda mössa har fått konkurrens av Ola:s. Vid sidan om såg man Peter Rydasp som såg ännu mer stel ut om möjligt än när han var aktiv.



Till sist vill jag klargöra ett par saker efter att fått påstötning. I mitt senaste inlägg skrev jag att "Rauken" hade problem med positionspelet. Om ni dubbelklickar på bilden så förstår ni vad jag menar!



Min lilla rebus var det ingen som kunde lista ut. Berodde det på att den var för dålig eller för smart, välj själva. Svaret var i alla fall "Gasten".
Ha en trevlig kväll!










Inga kommentarer: