tisdag 15 mars 2011

FOCUS!!!!

Focus och djävlar anamma är två viktiga komponenter om man skall vinna jämna och tuffa matcher. Vi kommer ha stort behov av dessa i division tre och långt där inne är jag övertygad om att det finns massor, det gäller bara att plocka fram det. Titta på "Ricke" till vänster, det är den blicken man vill se på alla i varje match. Den kompetens ni spelare har räcker långt men kan ni också ta fram rätt inställning och hjärta så blir ni oslagbara.


Viljan att vinna och hatet att förlora kan spränga stora berg. Två spelare har har satt sig i mitt minne om hur fighting spirit kan förändra en match och ett lag. För många år sedan fanns det en Tjeckisk ishokeyspelare vid namn Jan Suchy, han var den första som dödsföraktat kastade sig och täckte puckar. Betänk att på den tiden hade spelarna inte lika mycket skydd som idag. På frågan varför han riskerade så mycket svarade han, -" Vi skall vinna matchen och det gör vi inte om vi släpper in mål".


Den andra är Bojan Djordjick i AIK som tog en varning genom en ful och hård tackling mot IFK Göteborg. På frågan varför: -"Jag måste väcka laget"! AIK vände och vann.


Nu menar jag inte att vi skall ta efter allt men att visa för sig själv och andra att -"JAG VILL VINNA" så kan man få med sig hela laget!

I går var det fyra veckor kvar till invigningsmatchen på Guldfågeln Arena mellan Kalmar FF och Djurgården IF. Spekulationerna har varit många om hur mycket folk detta evenemang skall locka. Var inne på FF:s hemsida för tio minuter sedan och kunde då glädjande konstatera att 10000 biljetter exklusive bortasektionen var sålda. Det blir fest med andra ord. Fullsatt (12000) redan från skratch. Inte bara för Kalmar FF:s skull utan framför allt för lokalfotbollen är det viktigt att nya arenan kommer bli välbesökt. Intresse föder intresse samtidigt som kravet om ett lag i regionen som parkerar i division 1 förstärks. Att det laget heter IFK Berga om fyra fem år ser jag inte bara som en vision utan ett faktum. Allt hänger på oss själva och vad vi vill!

Innan jag går och lägger mig så sänder jag en tanke till Japans befolkning, när moder natur gör sig hörd är människan otroligt liten och sårbar. Glöm inte det!

Sov gott



Inga kommentarer: