fredag 11 mars 2011

Titta det gror

Äntligen börjar det likna något som vi kan kalla vår. Var ute på Bergavik och fick mina förhoppningar besannade, gräsmattan börjar ta sig. Tänk vad allt går fort när det väl kommer igång, för två månader sen såg det ju hopplöst ut.
I går blev det så däng för första gången i år. Högsby har väl mig veterligen aldrig varit några önskemotståndare. Att sedan regn och blåst lägger extra krydda på tillställningen gör ju inte saken bättre. Nu går det inte att bara leta efter ursäkter utan vi måste klara av denna typ av matcher också för dom kommer att bli fler under året, tro mig! Däremot tillhör förluster utvecklingen också och utan att sett matchen så kan jag mycket väl tänka mig att tränare Gunnarsson och ni spelare lärde sig ett och annat som vi kommer ha nytta av framledes.

Ibland är enkelheten den bästa lösningen. Många gånger skall allt vara så snyggt eller på 100% kraft annars räknas det inte. En tåfis eller som en del kallar den tåfjutt är kanske inte vakrast men tusan så effektiv. En bredsida placerad är inte lika elegant som en ett skott med sträckt vrist men absolut mer säker och resultatgivande. Så mina herrar ibland så tjänar man på att göra det lätt.


I morgon är det match igen, denna gång mot Timmernabben. Vädergubbarna spår fint väder, enda orosmolnet på en klarblå himmel är väl att Bill har kommit hem från Dalarna. Vad vill jag då se i morgon? Till att börja med att "Släggan" inte blundar när han nickar. Att Patrik lyckas med en tunnel. Att Modig visar det där skottet som alla vet att han har. Att jag får se en lång hörna. Robin le. Gomez ge oss en ny målgest. Gunnarsson vinka mot publiken och ordförande Mårtensson göra vågen.



I trean kommer vi behöva en hejaklack som lyfter laget. Vi måste få lite liv och rörelse runt planen så därför vänder jag mig till de två damerna i "The Muppet" show, vore kanske något för er.






Nu har kvällen lidit mot ditt slut och jag skall inta favoritfotöljen och bläddra fram någon fotbollsmatch på TV:n medan övriga familjen tittar "På spåret".






Ha en skön kväll!






BloggarBull

Inga kommentarer: