tisdag 22 maj 2012

Adrenalinstinn, het och högljudd

Blårändernas målvakt Tommy Berg har inlett årets seriespel på ett mycket övertygande sätt...
 
I fjol 7 mål för Gullabo/Gullaboås som anfallare. I år svåröverlistad målvakt i IFK Berga. Tommy Berg har hittills spelat samtliga minuter för blåränderna i årets trea. Å han har gjort det jäkligt bra. Med endast fyra insläppta mål har han starkt bidragit till bergaboysens vassa inledning på serien. Bergabloggen tog tempen på den temperamentsfulle keepern.
 
Hur kommer det sig att du drog på dig forwardströjan i fjol, Tommy?
Jag har haft mycket bekymmer med mina axlar under åren och kunde helt enkelt inte agera målvakt i fjol. Faktum är att jag hade ont långt in på årets försäsong, men nu känns det riktigt bra. Har väl i och för sig "tappat ett målvaktsår" och har lite kvar till att plocka ut, men starten av årets serie har känts bra.
 
Hur ser du på inledningen av serien för laget?
Vi har uppträtt riktigt stabilt, tycker jag. Trots att vi har en hel del tunga skadeavbräck har vi visat på bredden i truppen och att vi är svårslagna. Försvarslinjen har sett mycket stark ut. Samtidigt så tycker jag att det fortfarande finns en del att hämta när det gäller prestationen i matcherna. Ibland har vi tendensen att tappa fokus och då får vi inte ut vår maxprestation. Viljan att alltid kämpa för att lyckas är något som vi måste jobba ännu hårdare med, både på träning och match.
 
När det gäller din personliga profil och framtoning så måste jag säga att jag inte sett speciellt många fotbollsspelare som är så adrenalinstinna, heta och högljudda som du när du agerar såväl under träning som match. Har du alltid varit så het?
Ja, det kan jag nog säga. Har med mig detta sen ungdomsåren - på gott och ont - men det handlar om att jag vill vinna. Kan nog bli lite lack emellanåt. Oavsett om vi lirar kvadraten på en träning eller lirar seriematch så är jag taggad till tusen. Sån är jag bara. Det ger mig energi och förhoppningsvis bidrar jag även till lagets energi.
 
Du är även bloggare på Lokalbollen.
Yes. Jag gillar att titta på fotboll, jag gillar att snacka om fotboll och jag gillar att skriva om fotboll. Svårare än så är det inte.
 
Lycka till då och kör hårt både i serien och på bloggen!
Man får tacka.
 
                                                           ------------------------------------
 
Några avslutande rader om blårändernas bilaga som igår besökte Bergkvaras hemmaarena Haga Borg för seriematch. Efter en ganska hafsig match med mycket långbollande och individuella aktioner istället för ett prioriterat lagarbete vände Berga ett underläge i pausvilan till vinst och en viktig trepoängare. Målskyttar i nämnd ordning; Juan Gomez, Simon Otter (en tung projektil i nättaket) och Niklas Rydasp.  
 
Bäst hos blåränderna Tom Eneqvist och Niklas Rydasp. Även Erik Åkerlind och Juan Gomez spelade till sig överbetyg och nu parkerar B-laget högst upp i tabellen. Fortsättning följer.
 
                                                            ------------------------------------
 
 
Tävlingsgeneralen för IFK Bergas fotbollsturnering Kalmar Invitational Cup 2012, Per Gustavsson och ordförande Michael Mårtensson, var mycket nöjda med årets nystaratade cup och önskade alla lag välkomna åter 2013. Segerbucklan i denna cup för killar 12 år höjdes i år av Haninge från Stockholm
 
Ett kanoninitiativ och ett förbaskat trevligt arrangemang tycker /  BloggarBill   
 
 

Inga kommentarer: