torsdag 24 maj 2012


Nu händer snart något!

Jag tror att de närmaste två möjligtvis tre kommande omgångarna i Div.3 Nordöstra Götaland kommer ge oss en fingervisning om hur det kommer se ut när vi gör 2012:s bokslut.

Om min gissning är rätt så kommer tre kanske fyra lag bryta sig loss från övriga och göra upp om div.2 platserna. Vilka lag kommer då kliva på tåget och lämna de övriga på perrongen? Ja att IFK Berga är ett av dom tvekar jag inte på men om man lyckas snuva Smedby AIS på den ädlaste platsen skall jag låta vara osagt men kamp blir det. Övriga lag som kommer vara med i resonemanget är Östria Lambohov samt hör och häpna Nybro IF. Det förstnämnda har redan visat kvalitet och Nybro känner vi sedan gammalt som en lagmaskin med ungdomlig entusiasm.

När vi tar sillabiten i midsommar tillsammans med en och annan lättöl så kan vi luta oss tillbaka och se fram mot en spännande slutkamp med de fyras gäng. Någon som sätter emot?


Som den minnesgode nog kommer ihåg så har jag i två års tid vunnit vadslagningen med IFK Bergas sämsta tippare, ”Släggan”. Min innestående vinst är snart uppe i fyrsiffriga belopp men eftersom man i grund och botten är en ödmjuk person har jag nu p.g.a ”Släggans” skada annullerat vadslagningen. Man skall inte ta godis från barn.






På kvällens träning hade A-Truppen bjudit in två målvakter födda 98 och 97. Lovande och glädjande initiativ. Målvakter växer inte på träd utan är för de flesta lag en bristvara vilket gör att IFK Bergas satsning på framtiden känns kanon.

Gräsänklingens räddning, Kebab.
Kvällens träning satte myror i huvudet på Bill, ordförande och mig. Vad blir det för lag på lördag? Sett till positionsträning så kan det bli en helt ”Nanne” syndrom. Dock var det en givande träning för oss på läktaren eftersom övningarna hade ett stort underhållningsvärde samt visade vilka kvaliteter som laget har. Skönt att se Calle Holm tillbaka men rehabgänget fick tyvärr utökning med Grändås som stukat foten och Patrik som fått ryggskott. De är på bättringsvägen och det skulle förvåna mig mycket om dom inte finns med mot Mjölby på lördag. Summa summarum en mycket bra träning.







Tyvärr fick vi bekräftat att Tom ”Rauken” Eneqvist lämnar oss i juni. Jobb är den stora boven i dramat vilket gör att han lämnar fastlandet för raukarnas ö långt bort i öster. Innan dess kommer vi ha ett blogginlägg som bara handlar om detta vidunder från det vindpinande grundet i gränslandet mot Ryssland.

Nu börjar vi så sakteliga ladda inför matchen mot Mjölby Södra på lördag.

Inga kommentarer: