tisdag 12 april 2011

Jag var där!!!!!!!



Helt sanslöst på alla nivåer! I går kväll skrevs det fotbollshistoria i Kalmar. Inte sedan SM-Guldet 2008 har det varit sån focus på fotbollen i vår region. En ny arena som av många anses vara den bästa i Sverige ( Djurgårdsfans inklusive Lars Ohly citat. ) fullsatt förutom 68 platser och en stämning som inte går av för hackor. Som grädde på moset vann "Kalmars Röda Bröder " över ett 08 lag. Det var 11000 nöjda Kalmarbor som gick hem efter denna upplevelse medan de övriga 852 tog tåget hem till Huvudstaden. Detta skapar bara mersmak och det har redan visat sig på biljettförsäljningen inför nästkommande match mot Elfsborg, 8000 redan sålda. Du som inte var där igår ta chansen nästa onsdag.


Det blir mycket KFF dessa dagar men nu är en premiär avklarad så nu sätter vi focus på nästa. Nämligen den som går av stapeln på lördag i Nybro. Ni som läste mitt senaste inlägg vet att jag satte upp ett varningens finger för våra motståndare Nybro IF. Jag har full respekt för dom och deras spel imponerar men med rätt inställning och tändning skall vi klara av dom. Totalt sett är vi det bättre laget men det krävs då att varje man gör sitt och ger allt i varje duell, löpning och närkamp. Når vi den nivå som jag vet att vi har så kommer vi gå segrande ur denna bataljen.

Se bara upp för deras spelvändningar, de kommer inte bara med två man utan fyra och ibland fem, sex. Alla deras mål mot Rydaholm kom till på detta sätt. Den som vinner mitten vinner matchen.


I skrivande stund vet jag inte om det blir match på Victoriavallen eller Grönmo. Skulle det bli den senare så blir det inte en lika fin inramning men planens underlag duger.


Likt när man gick till Guldfågeln Arena igår med lite rysningar kommer man bila till Nybro med en och annan nervös känsla. Var står vi, hur bra är vi, hur långt kommer det räcka? När jag passerar Trekanten på hemvägen kommer frågetecknen rätas ut till utropstecken. Vi var väl förberedda, vi är kanonbra, vi kommer bli ett lag på övre halvan!


Kom igen nu grabbar, ge mig rätt!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Matchen är på söndag va? :)

Anonym sa...

Helt rätt! Givetvis går den på Söndag.Hade blivit en lång väntan för mig!

BloggarBill