fredag 6 maj 2011

Nu kommer det!!!!




Ibland kommer man till vägskäl där känslan av att nu eller aldrig gäller. Lite av den känslan har smugit in sig innanför pannloben inför morgondagens match mot Växjö BK. Visserligen är det bara tre poäng till femte sjätte platsen men tre poäng skulle ge trygghet och samtidigt skulle vi få lite arbetsro. Nu tycker jag att man känner lite positiva vibbar såväl i laget som kring det samma och jag är övertygad om att årets första fullpott kommer på ett soldränkt Bergavik i morgon inför en stor publik.
Av de raporter jag fått från träningarna tyder på ett högre tempo och intensivitet, precis det som saknats. Självkänslan borde fått sig en adrenalinkick efter segern mot Rödsle (10-0). Nu gör ju sig inte detta av sig själv utan det krävs som klyschan säger "Blood, sweat and tears". Blåstället på och krig i varje närkamp, en kan inte dra hela lasset utan laget vinner triumfer. Att veta sin uppgift gör en stark samtidigt som man är trygg i sina vana roller. Nu plockar vi fram det spelet som vi vet att vi kan och har inom oss pluss att vi grisar till oss lite grann. Då rullar bollen vår väg och segersången än en gång ljuder i omklädningsrummet när glada och nöjda suportrar sakta makar sig hemåt.

Passade på att titta på Allsvenskans resultat innan jag gick på nästa stycke, ser bra ut FF. 1-2 i sextionde minuten, håll ut!

Det var med stor glädje jag läste Barometern och Fotbollsbloggen. Vi blev ju till och med citerade i pappersupplagan vilket visar på att intresset för vad vi säger och vad som händer IFK Berga är stort. Att framtiden är vår råder nog inga tvivel om framför allt inte när resultaten från B,U och ungdomslagen droppar in. Nu får man inte hänga upp sig så man bara blir resultat fixerad utan det viktiga är ju varje individs utveckling. För att ni och alla som spelar fotboll inom IFK Berga skall nå föreningens samt de personliga målen krävs en viktig faktor: Tålamod. Jag vet att samhällsutvecklingen är att allt skall gå fort och att man skall avancera fort. Förr sa man på arbetsplatserna att man måste göra sina hundår innan det är dags. Med den utbildning som erbjuds idag är det inte längre med sanningen överstämmande men i fotbollen är hundåren likvärdigt med utbildning och utveckling. Så har tålamod!

Nu skall jag ladda inför matchen i morgon, bilder som denna vill jag se många av. "Ricke" via "Släggan" genom "Tobbe" och "Juan" i mål. Hela laget skall känna att vi runt planen är med er hela vägen i vått och torrt. LYCKA TILL!!!

Psst, KFF vann!

Inga kommentarer: