torsdag 25 augusti 2011

Fotboll river upp känslor








Bergabloggen gör sig hörd allt som ofta i media men även andra "bloggare" har uppmärksammat den vilket är glädjande och motiverande. Senaste inlägget jag hade skapade viss frustration och ilska från kollega Ahonen. Inlägget förorsakade tydligen smärta i solarplexus på en sann suporter som har åsikter. Ibland är det som att få kommentarer från "fan" när han läst bibeln, man tolkar den som man själv vill. Ställer man inte upp på den tolkningen är man en "rövslickare", jag måste rört om i känslorna ordentligt hos herr Ahonen.



Ett förtydligande är att jag kan fortfarande inte med suportrar som i motgång enkelriktat bara spyr negativ galla över laget samtidigt som man hotar att inte gå på några fler matcher. Detta utan att på något vis komma med en konstruktiv lösning. Då är man inte en riktig suporter utan mer som i folkmun "medgångssuporter".



Att ha synpunkter och åsikter likt Ahonen är inte samma sak som dom kommentarer man läser i tidningarna eller hör på Arenan. Så jag hoppas att Ahonen ställer upp på att få debatten nyanserad och objektiv och på så sätt lyfta föreningen vårt kära Kalmar FF. Jag lovar att vi blir inte "rövslickare" för det.






Så till något viktigare, igår körde B-laget över Smedby och visade att IFK Berga är på gång även på bredden. Utvecklingslaget gav ju R/M en riktig dagsedel sist så nu är det upp till första laget att fortsätta på den inslagna trenden. Sillhövda står på programmet, ett lag som vi hade lätt för hemma men som är av annan kaliber i Blekingeland. En naturskön fotbollsplan men ack så liten vilket inte kommer gynna oss. Visar vi dock upp den vilja och moral som sist mot Alstermo blir vi svårslagna. Dock är det ett par saker som jag vill se i Holmsjö som saknades i Alstermo, SKOTT!!

Vi söker alltid bättre lägen och då blir det trångt vilket innebär bolltapp. Om ett av tio skott går i mål skjut då tjugo gånger så vinner vi med 2-0.

Försvarsmässigt går vi från klarhet till klarhet trots två insläppta mot OAIK. Kan vi sätta uppspelen på rätt fötter så kommer vi ta med oss tre poäng över gränsen till Småland. Tyvärr kommer jag inte följa med till Blekinge utan får följa er telefonledes från Guldfågeln Arena. KFF möter ju "Blåvitt". Ibland står man inför helveteskval här i livet, tro mig det var inte lätt att välja.

Till sist en liten rebus, vad är det för gemensam nämnare på nedanstående bilder

.





1 kommentar:

Lasse M sa...

Båda är ifrån Holmsjö!