måndag 1 augusti 2011

Vi är tillbaka!!!!!!

Förvisso är semestern över för många men undertecknad kör med den gamla klyschan "den som spar han har ". Fyra dagar kvar tills det är dags för fyra härliga veckors ledigt.


Bergabloggen har däremot haft sin viloperiod och startar upp för fulla muggar idag. En för övrigt späckad dag med en match i Smålandscupen mot Hovslätt i Jönköping för IFK Berga. Samtidigt så springer KFF ut för att möta "Sillastryparna" Mjällby AIF på Guldfågeln Arena. Jag väljer den sistnämda med hänsyn till att 23 mil enkel resa lockar inte särskilt. Däremot tror jag att Jönköpingsborna kommer få se en bra match med ett nytänt IFK Berga som ser ut att gå mot en intressant höst. Varför inte satsa på att bli just höstens lag och börja klättringen mot i första hand säker mark.



Var och såg genrepet mot Högsby IK där Berga bokstavligen körde över ett mittenlag i Div. 4 Elit. Om det var Berga som var riktigt bra eller att underliggande serie är dålig vet jag ej men förmodligen är det en kombination.

Det som satte spår i min tankeverksamhet var det tempo som presterades samt den glädje som de våra utstrålade. Det var länge sedan sist och det får mig att se positivt på hösten. Målproduktionen ger råg i ryggen, 8 mål var av 6 i andra är ett litet trend brott. Det var faktiskt närmare 3-5 mål mer för Berga än ett till för Högsby.
Det stora anfallsvapnet var än en gång kantspelet som river stora sår i motståndarnas defensiv. Därför kan jag inte förstå att G:sson envisas med att ha Patrik defensivt, enligt mitt sätt att se ett slöseri med resurser. I andra halvlek fick han en ytterroll och matchen avgjordes. Fotbollen är rund och det är möjligt att han ser något som jag på amatörbasis inte förstår. "Tjappe" ser ut att hittat formen allt mer och "Fjädern" kan nu lämna skyttekungsrollen i B-laget för att befästa den i div. 3. Målet med stort M måste vara "Såsens", smack par meter utanför straffområdet otagbart i nät. En fotbollsupplevelse av stora mått.
Ja det ser bra ut så nu ser vi med tillförsikt fram emot höstens bataljer. Det känns som det kan bli en riktig fest.
Så grabbar starta med en seger ikväll och njut av segersången när solen sakta dalar ner över Vättern. Lycka till!

Nu skall jag ladda med lite köttfärsås och en och annan kall dryck för att sedan gå de fyra hundra meterna till Guldfågeln Arena. Strupen är klar och redo för segervrålet. "Bagarn" och Jocke Lantz till trots så blir det en 4-1 seger till de röda.



Till sist sänder jag en stilla hälsning upp i den blå skyn till "Bella" som sitter på det vita molnet och tittar på IFK Bergas matcher.

1 kommentar:

Irma sa...

...ja det blev en härlig vinst på bortaplan i kvartsfinalen mot Hovslätts IK.
Vårt andramål kom i slutminuten....