onsdag 31 augusti 2011

Skillnaden är hårfin.








Jag är tillbaka, lite tidigare än jag räknat med. Bill har flytt landsändan och är i skrivande stund på en sån där kallad konferans i den kungliga huvudstaden. Frågan man kan ställa sig är väl vem det är mest synd om, oss eller 08:orna?



Begav mig ner till Fredrikskans med bilen fullastad med domare för att se semifinalen mot Ljungby. En begivenhet som stärkte min tillförsikt att IFK Berga är riktigt på gång. Trots att det tillslut blev förlust med 1-0 så gjorde Berga en helgjuten insats där det stundtals var svårt att se vilket av lagen som låg i tvåan. Ett bevis på det var att det dröjde ända tills 85 minuten innan Alexander fick kröka rygg.



Ett för oss mycket högt tempo gav en matchbild där spelet böljade fram och åter. Kunde man skönja någon skillnad mellan lagen så var det i anfallen där Ljungby var lite vassare genom sina snabba yttrar. Försvar och mitten var jämbördigt och förvånansvärt var att vi bjöds in till det höga tempot och lyckades bemästra den. Gunnarsson luftade många spelare samt omfördelade roller utan att vi för den delen tappade mark. Fysiskt stod vi pall och gav Ljungby en match där dom fick ta fram det bästa för att gå till final i Smålandscupen. För vår del tog detta cupäventyr slut för denna gång men för att använda en gammal klyscha, vi föll med flaggan i topp!



Man brukar ju säga att ingen nämd ingen glömd och det är väl ett faktum efter en match som denna. ALLA gör en kanonmatch och som en Ljungbyledare sa efter matchen, vi har mött många lag i tvåan som skulle få stora problem med er. Ett gott betyg till ett gott gäng.



Dock måste jag nog nämna Alexander i mål, ruggigt bra vilket nog fick "Ricke" till en funderare mellan alla korvarna. Stolt och med stor tillförsikt återvände jag till Bergavik med tre svettiga domare i bilen. Genast startar uppladdningen inför Rydaholmsmatchen, ett Rydaholm som tillsammans med Växjö BK hade spioner på plats. Dom var inte skräckslagna men såg mycket bekymrade ut.


På fredag hoppas jag att Bill är tillbaka för då är jag hos Morgan och Ola-Conny i Ullared.


Sov gott!

2 kommentarer:

BloggarBill sa...

Kolla med Boris om han kan tänka sig att sponsra blåränderna 2012... det skulle räcka med 5 öre för varje fryspåsepaket han säljer...

Anonym sa...

Ljungby vilade 6 ordinare spelare den här matchen...