lördag 15 januari 2011

Bakom kulisserna


För att 22 pojkar skall få möjlighet till att gå ut och sparka på en boll krävs många timmars arbete av idogt arbete. Nu syftar jag inte på spelarna utan alla runt i kring.

Jag tänker på:

Golfgreen Kalle, KioskRita, Allt i allo Irma, Nervknippe Mårtensson, EntreRudelius, SpeakerSiw, BollKalle, ReferatLindberg, FotoJanne, TrunkPG och många fler. Utan dessa personer skulle det te sig lite anorlunda.


En förening ger inte bara idrottslig framgång och glädje utan föder gemenskap och glädje hos så många. Känslan av att tillhöra gemenskapen i en förening likt IFK Berga ger en tillfredsställelse och en bekräftelse på att det alltid finns en plats för var och en. För oss som Bill och mig ger det också chansen att vara kvar i ungdomens glans trots grå och obefintliga hårstrån.
Hjältar i vår vardag syns inte alltid i braskande rubriker utan lever helt nöjda i en undanskymd roll. Stolthet och Bergaandan är deras belöning. Så har det alltid varit och kommer så förbli men det är ibland på sin plats hylla dom lite extra. När killarna nästa gång springer in på den fina gräsmattan i sina nya fina matchställ så är det dom som ligger bakom det. Annars så blir det som på bilderna.
Till sist vill jag bara uppmärksamma alla på att jag här om dagen skrev om spelare som lägger av i tidig ålder. Att jag var rätt ute bekräftades väl av att Fredrik Pettersson i Lindsdal gör ett uppehåll. Oroväckande tendens!
BloggarBull

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste säga att vi har helt underbart folk runt om laget som gör livet lätt för oss spelare. Vi ska vara oerhört stolta över detta och se till att de får den cred de förtjänar!

// Spelare