torsdag 13 januari 2011

Fast i ett fack.


Precis som "Bill" spekulerade igår så är det! Det bär mig emot att för en gång skull hålla med honom men jag gör det av visshet att även han kan hitta rätt ibland. Måste vara dom nya glasögonen som han införskaffade på ÖB! Tränaren på hög nivå söker vissa typer av spelare som passar in i laget eller som har de kvaliteer som saknas. Det blir allt som oftare smalare värvningar än som tidigare när man skaffade spelare med bredd och som gick att omforma.


Som sig bör ser jag en fara i detta nya tänkandet eftersom man får en benägenhet att sätta varje individ i ett fack. En gång back alltid back! Än värre är det när man börjar med detta i unga åldrar. Det finns många exempel på spelare som börjat på en plats men sedan blommat ut på en annan. Joakim Lantz, Bo Nilmert, Daniel Andersson som exempel. Om vi ser på vårt eget lag IFK Berga, brister i anfallet pratas det om men är vi så säkra på det.

Patrik R. på topp? Lindberg vänster mitt? Grändås Foward? Robin Forward?

Den första tanken som slår oss är aldrig det går ju inte för.............. Det var just det där med fack! Kanske har vi guldkornet utan att veta om det!

En liten kommentar till Bills spelare, jag saknar faktiskt två!

tolftevillinGustav och Hjärtat e`meLukas. Den första är kanske den viktigaste, sköter ni er inte så finns det dom som vill in. Bänken sätter press på de 11:a.

Jag utmanar dig nu "Bill" vilka spelare kan du tänka dig på andra platser i laget eller köpte du glasögon utan vidvinkel?



BloggarBull

Inga kommentarer: