fredag 7 januari 2011

Varför så tidigt?

Många gånger ställs vi inför faktumet att fotbollspelare slutar som vi tycker det, för tidigt.
"-Herre Gud inte kan du väl lägga av redan vid 25 års ålder?"
Detta blir enligt Svenska Fotbollsförbundet allt vanligare, då kommer man givetvis till frågan, varför? Flera teorier finns så som skador, familjeliv, arbete men dessa fanns ju även för 20 år sedan.
Min teori lägger jag efter att samtalat med bl.a Krister Andersson KFF:s före detta back. Sanningen är att när man är tjugofem år så har man hållt på med fotbollen i 20 år, man är helt enkelt trött på att sparka boll. Motivering och intresse saknas!
Vad vill jag då ha sagt med detta, jo kanske jag sticker ut hakan men det bjuder jag på! Kan det vara så att ungdomsfotbollen börjar för tidigt? Måste fotbollen vara en året runt idrott? Träning i kyla och snö! Mångfalden kanske borde prioriteras för att på så sätt skapa ett sug efter fotbollen. Tänk bara på Tobbe Carlsson han har hållt på i 27 år nu, han är ett unikum men vem vet vad som hände 1984 gör du?

Till sist vill jag bara tillrättalägga följande: JA Bill jag antar vadet, det är rätt skönt att ha satt IFK Berga som vinnare! Måste vara hemskt att hoppas på en förlust men det är väl pengarna som styr!

På söndag kommer som vanligt ett fylligt och innehållsrikt referat från Nybro Open

Nu har jag väl retat upp någon, ja Bill dig vet jag men någon annan så att vi kan få igång en debatt.

BloggarBull

Inga kommentarer: