tisdag 4 januari 2011

Vadslagning

Satt och funderade på hur jag skulle tjäna lite enkla slantar och kom på att vadslagning borde vara min grej. I vadslagning kan man utgå ifrån analytiska, taktiska, men framförallt två psykologiska överväganden. Antingen är man optimist eller så är man pessimist. Idag är jag pessimist. Om du är pessimist ska du alltid få med ordet "inte" i dina överväganden och argumentation. I Kalmar gäller ju det klassiska "det gaur inte"...
 
Här nedan finns det 100 kronor att tjäna för de som vågar anta min utmaning. Alltså.
 
På söndag lirar Berga i Nybro Open. Jag sätter en 100-lapp att på Jalal Eliassi och/eller Robin Karlsson inte gör något mål i cupen. Sätter ni emot Jalal och Robin?
 
Fotbollsbloggen med David Winberg på Barometern är en riktig guldgruva i silly seasontider. Winberg har vid flera tillfällen skrivit om Peiman Eliassi. Jag sätter två femtiolappar på att Peiman inte kommer att lira i serien för Norrliden, Lindsdal eller Kalmar AIK 2011. Sätter du emot David?
 
Den 2 mars möter IFK Berga Tipselit i en träningsmatch. Jag sätter tio guldtior på att Berga inte vinner. Sätter du emot bloggarbroder Bull?
 
Den 11 april ska Kalmar FF möta Djurgården på Guldfågeln Arena. Jag sätter fem tjugolappar på att den matchen inte liras på den nya arenan. Sätter du emot ordförande Johnny Petersson?
 
"Stegen" i Kalmar AIK verkar vara en härlig lirare, han slåss för sitt lag och sin förening på ett föredömligt sätt. Hade gärna sett derby mot "Klubben" redan i år. "Stegen" har på AIK:s hemsida tippat sitt lag till en topplacering. Sorry, jag sätter 100 enkronor på att ni inte vinner serien i år. Sätter du emot "Stegen"? 
 
 
Känns som lättförtjänta slantar / BloggarBill

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tar vadet om att Robin eller Jalal gör mål i Nybro Open!

//Zorro

Anonym sa...

Jag tar definitivt vadet !

Anonym sa...

På att jalal eller robin gör mål :)

Anonym sa...

Och hur ska Bill veta vem du är som tar vadet?

BloggarBill sa...

Kloka ord från någon. Det är inte lätt att slå vad med en anonym lirare. När det gäller Zorro så tror jag mig dock veta hans identitet... jag vet hur han ser ut under masken.