måndag 24 januari 2011

Bildgåta



Inom alla idrotter finns det specialuttryck. Fotbollen är inget undantag. Frågan är om du har koll på vilka fotbollstermer som vi svänger oss med. Man brukar ju säga att en bild säger mer än tusen ord. Jag kommer under våren att plocka fram lite olika bilder som ska symbolisera ett visst fotbollsuttryck. Här kommer de tre första. Det kan säkert finnas fler "rätta lösningar" så lägg gärna en kommentar om du tror dig listat ut mina hjärnvindlingar eller har en egen kreativ lösning. Rätt svar ges på onsdag kväll.
 
Jag vågar nästa lova att ledarstaben med Gson, Lasse, PG och Ola inte grejar detta...
 
                                                                            1.
 



2.




3.



Tänk / BloggarBill
 
 
 

5 kommentarer:

M sa...

Hej Bill. Jag tror du har tänkt så här. 3: Starkt försvar eller försvarsmur, 2: Vänsterskruv eller alternativt en utspark av Wastå, 1: Detta är ingen dans på rosor (en fotbollsterm som kommer att myntas av de lag som möter Berga i sommar:)

Blogga på Bill och Bull! Snyggt!

BloggarBill sa...

Bra tänkt M... gillar framförallt din kreativa beskrivning av en en "Waståutspark". Men tyvärr, du är inte helt rätt ute på nåt av dina förslag... enligt mig !

Dr Q sa...

1: Anfall är bästa försvar.
2: Varning för Släggans bandysvängar.
3: Berga spelar fängslande bra fotboll. Har man en gång sett dem spela måste man se dem om och om igen.

BloggarBill sa...

Jävlar i mig. Nu börjar det ta sig. Dr Q verkar vara en klipsk typ. Men budskapet är detsamma som för M... tyvärr Q, du är inte helt rätt ute på nåt av dina förslag enligt mig...

Nya ideér mottages och sågas eller belönas !!!

M sa...

Tvåan skulle kunna vara Henke Larssons benbrott under tiden i Celtic...