lördag 8 januari 2011

Födelsedag

Idag fyller BergaBloggen 1 vecka. Lyssna och njut......
 
Även om en vecka är en förhållandesvis kort period känns det som om bloggen har fått ett visst fäste ute i stugorna. Det spännande med den nya tekniken är ju att det går att få statistik på längden, bredden och tvären. Är allt annat än någon tekniknörd, men måste ändå imponeras av all den information som skickas ut via alla datasignaler.
 
Under de första 7 dagarna har vi haft 491 inloggningar på BergaBloggen. Imponerande. Av statistiken kan man dessutom avläsa att merparten av inloggningarna görs mellan kl 18.00 - 20.00 och att  82% har Internet Explorer som webbläsare och att 90 % har Windows som operativsystem.
 
Fattar inte mycket av detta måste jag villigt erkänna, men när man dessutom kan se från vilket land som inloggningarna är gjorda blir det lite fräckt...  459 inloggningar är gjorda i Sverige, 29 inloggningar har skett från USA, 1 inloggning har skett från vardera Norge, Österrike och Singapore (!)... herredjävlar vad BergaBloggen hunnut bli internatiionell på en vecka. Känns inspirerande. Hör gärna av !!!
 
Imorgon drar Bull och jag till Nybro Open. Tar inte ens med mig plånboken, då jag kallt räknar med att håva in 100 kronor från tisdagens vadslagning. Känns som om Zorro blir av med både värja och pengapung.
 
Annars så hoppas jag att tränare Gson med manskap bjuder upp till isdans i morgondagens rinkcup. Ser fram emot att få se ett par riktiga målpiruetter på is. Ryktet gör gällande att vi kommer att få se tre av nyförvärven i aktion på filtmattan i Nybro, Ola Grändås, Martin Karlsson och Johan Leandersson. Välkomna till IFK Berga och Good luck Bergaboys / BloggarBill 
 
P.S I söndagens blogg skickade jag med en förhoppning att våra blåvita ungdomslag skulle knipa någon pokal i Barometen Cup. Bill å Bull står upp och applåderar för P 99 och P 00 som bägge knep vinnartrofén. Starkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du smita in eller betalar frugan som vanligt?

BloggarBill sa...

Kära anonym, man behöver inte ha en plånbok... jag har alltid 150 riksdaler i höger bakficka.